CPAP`taki (continuous positive airway pressure) yenidoğanın bakımına yönelik hemşirelere verilen eğitimin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
GİRİŞ VE AMAÇ: Bu çalışmanın amacı Yenidoğan Yoğun Bakım hemşirelerine yenidoğanın CPAP yönetimi ile ilgili interaktif workshop çalışması yoluyla verilen eğitimin etkisini belirlemektir. GEREÇ VE YÖNTEM: Hemşireler yenidoğanda CPAP tedavisi ile ilgili interaktif ders bazlı bir workshop çalışmasına katıldılar. Eğitim faaliyeti öncesinde hemşireler sunum davetlerini kabul ettiler. Çalışmada katılımcıların tanıtıcı özelliklerini içeren bilgiler araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formu ile toplandı. Katılımcıların konu ile ilgili bilgilerinin değerlendirilmesi araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan Çoktan Seçmeli Sorular (MCQ) kullanılarak yapıldı. MCQ hazırlandıktan sonra sorularla ilgili Türkiye'den (7 kişi), yurtdışından (5 kişi) bu konuda uzman kişilere mail yolu ile gönderilerek konu ile ilgili görüşleri alındı. Uzmanların önerileri doğrultusunda MCQ'ya son şekli verildi ve soru sayısı 20 olarak belirlendi. Katılımcılar interaktif çalışmanın öncesinde ve sonrasında 20 sorudan oluşan MCQ'yu cevapladılar. Eğitimden sonra testin tekrarlanıp tekrarlanmayacağı konusunda katılımcılara bilgi verilmedi.BULGULAR: Yenidoğan Ünitesinde çalışan 36 hemşire workshop çalışmasına katıldı. MCQ'da her soru 1 puan olarak değerlendirildi. Testten alınabilecek maksimum puan 20 idi. Ortalama test puanlarında ders öncesi puanlara kıyasla ders sonrası puanlarda anlamlı bir artış görüldü. ( ±SD: 19,61± 0,838, ±SD: 13,11 ±3,022).SONUÇ: Yenidoğanın CPAP yönetimi ile ilgili ders bazlı interaktif workshop çalışmalarının hemşirelerin bu konudaki bilgisini artırdığı görülmüştür. Aynı zamanda, hemşire eğitimlerindeki eksikliklerin giderilmesine de katkıda bulunduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Yenidoğan, CPAP, Hemşire eğitimi ve bilgilendirilmesi, İnteraktif, Workshop INTRODUCTION AND AIM: The aim of this study was to determine the effects of the training that is given via structured workshop related with management of newborn in CPAP on the knowledge of Neonatal Intensive Care nurses.METHOD AND MATERIAL: Nurses attended an interactive lecture-based workshop on management of CPAP in newborn. Nurses had accepted an invitation to the presentation prior to the training event. Information on the participants' differentiating features was collected via a questionnaire prepared by the researchers themselves. Evaluation of nurses' knowledge on the subject was performed via a Multiple Choice Questionnaire (MCQ) prepared by the researchers in relation with the literature. After the preparation of MCQ, it was mailed to experts from Turkey (7 people) and from abroad (5 people) and their opinions were considered. In the direction of their suggestions MCQ was given its final form and the number of questions were set as 20. MCQ, consisting of 20 questions, was answered by the participants before and after the interactive workshop. The participants were not informed about whether the test would be repeated after the training.FINDINGS: A total of 36 nurses from the newborn unit participated in the study. Each question in the MCQ was considered as 1 point. The maximum score to get from the test was 20. There was a significant improvement in mean test score after the lecture when compared with pre-lecture score ( Mean = 19.6, SD=0.8vs. Mean =13.1, SD=3.0, P<0.001).CONCLUSION: Lecture based inter active workshop on management of CPAP in newborn helps improve nurses' knowledge. It also helps in overcoming deficiencies in nurses training.Key Words: Newborn, CPAP, Nurse training and knowledge, Interactive, Workshop
Collections