Küçük ve orta ölçekli işletmelerin finansman sorunlarının çözümünde Türkiye Halk Bankası desteği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI ÖZET Globalleşen dünya ekonomisi içinde,gerek ülkeler bazında gerekse topluluklar düzeyinde ihracatın arttırılması, dış ticaretin geliştirilmesi önemli bir unsur haline gelmiştir. Ülke ekonomilerini aktif duruma getiren işletmecilerin ülke içindeki ticari ortamda ve uluslararası ekonomik ilişkilerde desteklenmesi üzerinde durulmuştur. Değişen ekonomik şartlara ve tüketici taleplerine uyum kabiliyeti yüksek olan küçük ve orta ölçekli işletmeler, özellikle 90' lı yıllarda ön plana çıkmıştır. Bununla birlikte küçük ve orta ölçekli işletmelerin yapıları gereği bazı sorunları mevcuttur. Bu sorunlar arasındaki finansman sorunu kavramı bir anlamda diğer sorunların hem nedeni hem de sonucu durumunda olması nedeniyle ayrıca bir Öneme sahiptir. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin sorunlarının çözümünde ulusal ve uluslar arası birçok kurum ve kuruluş mevcuttur. Türkiye'de bu konuyla ilgili olarak uzun yıllar bir nevi ihtisas bankası niteliğinde çalışan Türkiye Halk Bankası,küçük ve orta ölçekli işletmelerin finansal sorunlarının kredilerdirme ve belirli alanlarda destek sağlaması bakımından tüm ülke çapında hizmet vermektedir. VII ABSTRACT SMEs are very important in economic development not only for they increase the rate of employment and total value -added in economy but also they cause the spreading of the individual entrepreneur mind in the community. Furthermore, the importance of SME's in addressing the triple challange of more growth, greate com- petetiveness and more jobs has been brought into ever sharper focus over the past few years. The flexibility and innovative capacity of SME's enables them to respond quickly to structural changes and adapt easliy to changing demand. There isn't a specific definition of SME in Turkey, because the meaning of this concept has differentiated according to nation and region. However it's possible to find some basic attributes to SME's such as being managed by enterprenuer, based on internal financial resources and independency of entreprise. SMEs in manufacturing industry are evaluated with their struattributes. Ma nufacturing industries which are classified in the separeted to three major titles as consumer goods industry, intermediate industry and capital goods industry. After a survey of woldwide trends includes the Turkish manufacturing indus evaluated with ths approach. Also the Turkish SMEs are studied in the structure.
Collections