Yönetsel ve örgütsel etkililiği sağlamada bir yönetim aracı olarak iletişim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada iletişim, bireyler, gruplar ve bölümler arasında ve örgütün dış çevresiyle gerekli ilişkilerin kurulmasında ve bu işlevi ile, yönetsel ve örgütsel etkililikte önemli yeri olan bir kavram olarak ele alınmıştır. İletişim bir yönetim aracı olarak algılanmıştır. Çalışma açımlayıcı ve kuramsal niteliktedir. Temel amacı ise, bir yönetim aracı olarak iletişimin tanımım ve yapısal niteliklerini açıklayarak etkili bir iletişimin yönetsel ve örgütsel etkililiği sağlamadaki rol ve işlevini ortaya koymak ve bu alanda yapılacak uygulamalı bir araştırmaya kuramsal temel oluşturmaktır. Bu amaçla, örgüt içi iletişim, toplumsal açıdan ele alınmıştır. Örgüt içerisindeki iletişim sistemi ve yapısal nitelikleri üzerinde durularak, iletişim yönetici açısından incelenmeye çalışılmışta. Çalışma, dört bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde konunun geçmişi incelenmiş, araştırmanın amacı, sınırlan, yararlan açıklanmıştır. Yöntem bölümünde, araştırma problemi tanımlanarak, konuyla ilgili ön çalışmaya yer verilmiştir. Yönetsel ve örgütsel etkililik kavranılan ile iletişim kavramının açıklanması bu bölümde yer almaktadır. Bu bölümde, bir yönetim aracı olarak iletişim sistemi ve yapısal nitelikleri açıklanarak, iletişimde etkililiğin nasıl sağlanacağı ve yönetsel ve örgütsel etkililikle iletişim arasında nasıl bir ilişki olduğu ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde ise, `Örgütlerde İletişim Sistemi Etkililik Değerlendirmesi` başlığı altında, örgütlerde iletişim sisteminin nasıl değerlendirileceği ve ölçüleceği açıklanarak, uygulanabilir bir iletişim sistemi etkililik değerlendirmesi modeli oluşturulmuştur. Çalışmanın sonuç bölümünde şu saptamalar yer almıştır: İletişim örgütün varlığına ve sürekliliğine temel olan ve örgüt içindeki bireyler, gruplar ve bölümler arasında olduğu gibi, örgütün dış çevresiyle de gerekli ilişkilerinIll kurulmasına olanak sağlayan bir sistemdir. İletişim, aynı zamanda yönetimin özünü oluşturur. Yönetsel sorunlar aynı zamanda iletişim sorunlarıdır. Tüm yönetim işlevlerinin etkili bir biçimde gerçekleştirilebilmesi, geniş ölçüde yöneticilerin iletişim becerilerine bağlıdır. Buna göre yöneticiler, iletişim sürecini ve iletişim değişkenlerini anlamak ve onları denetlemek yoluyla, iletişim becerilerini artırabilirler. Yöneticiler, örgütün iletişim politikalarım belirlemek ve buna işlerlik sağlamaktan ve ayrıca iletişim sorunlarını kendi örgütü açısından değerlendirerek örgütteki iletişim sistemini gerçekleştirmekten sorumludurlar. Buna göre, iletişimin özenle yönetilmesi, değerlendirilmesi ve sürekli iyileştirilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda, iletişim sistemi etkililik değerlendirmesinin belirli aralıklarla yinelenmesi ile, yöneticilerin ve işgörenlerin iletişim davranışlarının, değerlerinin ve alışkanlıklarının yanısıra, iletişim sisteminin iyileştirilmesi ve geliştirilmesine olanak sağlanacağı söylenebilir. SUMMARY In this study, communication is examined as an important concept in the effectiveness of management and organization in establishing relations with individuals, groups and the external environment of organization. Communication is understood as a tool of management. - This work is both explanotory and theoretical. Its aims are (1) to establish the role and function of communication producing managerial and organizational effectiveness, by explaining its meaning and structural characteristics and (2) to establish the theoretical basis for an applied study to be made. With this aim internal communication within an organization were examined from a social perspective. The communication system and the structural characteristics of the organization were examined from the perspective of communications manager. This work consists of four parts. The introduction examines the history of this subject, its aims boundaries and benefits. The section abouth method includes a definition of the research problem and a preliminary study of the subject. The meaning of communication is explained along with a definition of managerial and organizational effectiveness. In this section the method for achieving effectiveness in communication and its relationship to managerial and organizational effectiveness is discussed by explaining its structure and characteristics and the communication system as a tool of management. In the third part a model for evaluation of communication system effectiveness is developed and the method of measurement and evaluation of communication system in organization is explained under the heading of `The Evaluation of Communication System Effectiveness in Organizations`. In the final section of the study the following results are found: Communication is a system which provides the vehicle for the necessary relationswith the organizations external environment like those that are found between individuals, groups and sections in the organization. These are based on the existence of organization and continuity. Communication, on the other hand is the essense of management. Managerial problems are also communicational problems too. The ability to achieve all management objectives in a efficient manner is to a large extent dependent upon the success of the managers communication effectiveness. Therefore managers are able to increase their communication skills by understanding the communication process and its variability by acting accordingly. Managers are responsible to darify the politics of communication of the organization and to implement it and also, evaluating from their own organization's ' perspective, they are responsible for implementing the communication system of that organization. Therefore it is necessary to evaluate and constantly improve the communication. With these things in mind it is possible to achieve and improvement of the communication system and the communication value and habits behaviour of managers and employees by periodically repeating the value of the communication system.
Collections