İşgörenlerin çalışma hayatına ilişkin sorunlarının iş tatmini yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME YÖNETİMİ VE ORGANİZASYON ANABİLİM DALI İŞGÖRENLERİN ÇALIŞMA HAYATINA İLİŞKİN SORUNLARININ İŞ TATMİNİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ (TEZ ÖZETİ) Bu araştırmada iradi olarak seçilen bir sanayi işletmesinde çalışan personelin işlerinden duydukları tatmin konusu incelenmiştir. Araştırma sonucu; işgörenlerin sosyal ve demografik farklılıkları ile işin değişik yönleri arasındaki ilişkiler ortaya konulmuştur. İşletmede çalışan personelin genel tatmin düzeylerinin yükseğe yakın olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada ayrıca işgörenlerin organizasyonel beklentileri ve çalışma hayatına ilişkin sorunları üzerinde durulmuştur. Bu işletmede çalışanların en önemli organizasyonel beklentilerinin; sürekli bir iş güvencesi olduğu, en yüksek tatmini çalışma arkadaşları ile ilişkilerden duydukları ve çalışma hayatına ilişkin en önemli sorunlarının ise, çalışmanın yoruculuğu olduğu bulunmuştur. İşletmedeki personelin tamamını aynı düzeyde tatmine ulaştırmak mümkün olmamakla birlikte, insan kaynaklarından etkinlik ve verimlilik bekleyen yöneticilerin çalışma hayatının kalitesini artırmak için daha fazla çaba göstermeleri gerekmektedir. Tezi Hazırlayan Tez Danışmam Tez Kabul Tarihi Jüri Üyeleri Ayhan CESUR Yrd.Doç.Dr. Mustafa KOKSAL 09.07.1998 98/11 Prof.Dr. Ali AKDEMİR Yrd.Doç.Dr. Nilüfer ÇELİKKOL KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME YÖNETİMİ VE ORGANİZASYON ANABİLİM DALI A STUDY ABOUT EMPLOYEES' PROBLEMS RELATED WITH WORKING LIFE IN THE ASPECT OF JOB SATISFACTION The summary of the Study In this survey, it was studied about job satisfaction of the employees of an industry enterprise that chosen volitionally. In the result of this survey, the relations between the social and the demographic differences at the employees and different aspects of the work were brought out. The employees of the enterprise were mostly seemed to be highly satisfied with their jobs. Besides this, the organisational expectations of the employees and the problems related with the working life were also analysed. It was found out that, the first organisational expectation of the employees was that to have lasting job guarantee; they feel the highest satisfaction by the relations with their friends and they point out their first problem as, the tiring of the work. Finally; as it's known that, it's impossible to get the same satisfaction level for all the employees of an enterprise, but the managers who expect effectiveness and productivity from own human resources, have to be more sensitive to this subject in order to enhance the quality of work life better than now. Tezi Hazırlayan Tez Danışmanı Tez Kabul Tarihi Jüri Üyeleri Ayhan CESUR Yrd.Doç.Dr. Mustafa KOKSAL 09.07.1998 98/11 Prof.Dr. Ali AKDEMİR Yrd.Doc.Dr. Nilüfer ÇELİKKOL aa
Collections