Deniz Astsubay Hazırlama Okulu öğrencilerinin ders başarıları ile eğitim ortamı ergonomik faktörleri arasında bir ilişki var mıdır?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada eğitim ortamı ergonomik faktörlerinden hangilerinin Deniz Astsubay Hazırlama Okulu öğrencilerinin ders basanlarım etkilediği istatiksel teknikler kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Eğitimde öğrencilerin performansım etkiliyebileceği düşünülen eğitim ortamı ergonomik faktörlerinden; sınıf ısısı, ışık durumu, havasızlık ve sıraların rahatsızlığı araştırma değişkenleri olarak kapsama alınmıştır. Bu değişkenlere ilişkin verilerin elde edilmesinde, araştırma yöntemi olarak, öğrencilere uygulanan anket kullanılmıştır. Anket sonuçlan grafiksel olarak gösterilmiş ve değerlendirilmesinde Hipotez testi kullanılmıştır. Bununla beraber öğrencilerin ders basan istatistikleri ve haftalık ders programlan, anket sonuçlan ile birlikte değerlendirilmiş ve aralarında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Tez üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; araştırmanın amacı, kapsamı ve sınırlılıkları belirtilerek, yargılanması yapılmıştır. İkinci bölümde; ergonomik faktörler hakkında genel bilgiler verilerek eğitim alanında öğrenci başarısını ve performansını etkileyen faktörler üzerine yapılmış araştırmalardan bahsedilmiştir, ayrıca, araştırmanın modeli, hipotezleri ve kullanılan istatiksel yöntem hakkında genel bilgiler verilerek, anket sonuçlanın istatiksel yönteme uygulanması ve elde edilen sonuçlar sunulmuştur. Üçüncü ve son bölümde ise; araştırma bulgularının gözden geçirildiği ve genel bir değerlendirmenin yapıldığı sonuç bölümü yer almaktadır. ABSTRACT In this study, those ergonomic factors in a learning environment which affect the success of Petty Officer Preparation School students have been determined by the use of statistical methods. Among those ergonomic factors in an educational setting which are thought to be capable of affecting the performance of students; classroom temprature, lighting si tuation, stuffiness and the discomfort of desks and chairs have been used as investiga tion variables. Surveys, which were distributed to students, were used as the method by which data related to these variables were obtained. Results of the survey were represented graphically and Hypothesis- test was used in the evaluation of these results. Students success situation and their weekly class schedule were evaluated alongside results of the survey and a meaningful rela tionship has been found between them. The thesis is made up of three parts. The first part states the purpose, content, limitations and the judgements of the investigation. General applications about ergo nomic factors and studies which have been made concerning factors that affect success and performance of these factors, were mentioned in second part. And also application of survey results and results which were obtained, were presented by pro viding general information concerning the model of inquiry, hypothesis of survey and the statistical method used in the second part. Findings of the inquiry were reviewed and a general evaluation was made in the third and the last part. in
Collections