Belirsizlik ortamında maliyet-hacim-kar analizleri ve örnek bir işletmede normal dağılım uyarlaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İster kâr amacıyla, ister toplumsal bir amaçla kurulmuş olsun her işletmenin yönetiminde başarıyı belirleyen temel etken, yönetim kararlarının maliyet - yarar karşılaştırılmalarına dayandırılmasıdır. Amaç ne olursa olsun her işletmede plânlamadan denetlemeye kadar tüm yönetim karalarında maliyet - yarar karşılaştırmalarından hareket edilmesi zorunluluğu, işletme yönetiminde maliyet verilerine büyük önem kazandırmıştır. Tarihsel verilerden hareketle gerçekleştirilen maliyet - hacim - kâr (M-H-K) analizleri, sadece satışların yapıldığı dönemlerdeki koşullarda geçerli olduğu unutulmamalıdır. Bu nedenle söz konusu veriler, sadece geçmişi yansıtmakta ve geleceğe yönelik tahminlerde kullanılmaktadır. Geleceğin belirsiz olması ve piyasa koşullarının sürekli değişim göstermesi işletmelerin başarısı ve devamlılığı için yöneticilerinin aldıkları kararların önemini ortaya koymaktadır. Bu çalışmadaki amacımız; belirsizlik ortamında satışların normal olarak dağıldığı kabul edilen belirli bir mamulün işletme yönetimini tatmin edecek satış miktarına veya kâr tutarına ulaşma olasılıklarını belirleyerek, mantıklı karar alma sürecine katkı sağlamaktır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, M-H-K analizleri hakkında bilgiler verilecek gerekli kavramlar açıklanacak, ikinci bölümde, belirsizlik ortamı ve normal dağdım ile dağılımın parametrelerinin elde edilmesi açıklanacak, üçüncü bölümde ise, belirsizlik ortamında maliyet-hacim-kâr analizlerine örnek bir işletmede normal dağdım uyarlaması yapılacaktır. ¦**&*.*^>* n ABSTRACT Whether established for the purpose of making profit or for social purpose, the basic factor in determining the success in the management of each organization is to base the management the decisions on the comparing of cost and benefit. Whatever the purpose is in each organization the necessity of acting on the base of cost - benefit comparison in all management decisions, has put great importance on these data, in the organization management. Cost-Volume-Profit (C- V-P) analysises, done with the help of historical data. However it shouldn't be forgotten that this is valid only in conditions when sales are done. Therefore the above mentioned data reflect only the past and are used in the predictions about the future. The vagueness of in the market conditions, emphasizes the impotance of the decision of the managers for the success and the survial of the organizations. This purpose in the making logical decision by determining the possibilities of reaching the amount of profit or the profit of sale of a defined product considered to have a normal sale distribution, which will satisfy the organization management during uncertainty. This study consists of three parts. In the first part some knowledge about C-V-P analysis will be given and necessary concepts will be explained. In the second part uncertainly and obtaining normal distribution and parameters of the distribution will be explained. In the third part an adaptation of normal distribution which constitutes `a firm example` of cost - volume - profit analysis during uncertainty
Collections