Resort otel işletmelerinin pazarlanmasında karşılayıcı seyahat acentalarının işlevi: Muğla yöresinde bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VII ÖZET Bu çalışmada `resort otellerin paklanmasında karşılayıcı seyahat acentalarının işlevi` araştırılmıştır. Karşılayıcı seyahat acentalarının otel işletmelerinin doluluk oranlarsa etkileri, otel işletmeleri 3e karşılayıcı seyahat acentaları arasında yaşanan olası problemler ve problemleri çözüm yöntemleri, resort oteller ve karşılayıcı seyahat acentaları arasındaki ilişkilerin iyileştirilmesi üzerine literatür taraması yapılmış, ardından alan araştırması yapılarak Muğla yöresindeki ilgili işletmelerin durumları incelenmiştir. Muğla bölgesindeki otel işletmeleri resort otel konumunda olup daha çok dolaylı dağıtım kanalım kullanarak aracılar vasıtasıyla satışlarım gerçekleştirmektedir. Yörede hizmet sunan acentaların büyük çoğunluğu karşılayıcı acenta konumunda olup tur operatörlerine yerel hizmet sunmaktadırlar. Bu vasıtayla aracı konumunda olan karşılayıcı seyahat acentalarının otel işletmelerinin pazarlanmasında işlevi önemlidir. Otel işletmelerinin pazarlanmasında doğrudan dağıtım yerine dolaylı dağıtımın işletmeler açısından daha fazla kullanıldığı, gelişen teknoloji ve artan rekabet koşullan doğrultusunda gerek müşterilerin gerekse işletmelerin aracılar kullanarak seyahat planlaması yaptıkları tespit edilmiştir. Karşılayıcı seyahat acentalarının otel işletmelerinin pazarlanmaları işlevinde dolaylı etkilerin olduğu ve doluluk oranlanma artmasında önemli fonksiyonlarının olduğu kesindir. Otel işletmeleri ile karşılayıcı seyahat acentaları arasında bazı sorunların yaşandığı, ilişkileri iyileştirmek ve daha da geliştirebilmek için çeşitli yöntemler tavsiye edilmektedir. Konuya yönelik yapılan alan araştırmasında, Muğla iline bağlı Bodrum, Marmaris, Fethiye, Gökova İlçelerinde yapılan anket ve görüşme ile 50 otel ve 46 karşılayıcı seyahat acentalarından veri toplanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, resort otellerin pazarlanmasında karşılayıcı seyahat acentalarının önemli bir rolü okluğu bulunmuştur. Karşılayıcı seyahat acentaları aktif olarak otellerin pazarlanmasında görev almasa da tur operatörünün liderliğinde önemli görevler üstlenmektedirler. Ayrıca dolaylı ve doğrudan otel istetmelerinin doluluk oranlarının artmasında yardımcı olmaktadırlar. Arastama bulgularına göre otellerini daha iyi pazarlanması ve ortak sorunların çözümü konularında otel ve karşılayıcı seyahatvm acentaları arasında önemli görüş benzerlikleri bulunmaktadır. Karşılayıcı seyahat acentaları ve oteller arasında ödemeler, iptaller, hizmet kalitesinin düşüklüğü gibi çeşitli sorunlar yaşanmaktadır. Araştırmanın bulgularına dayanarak bazı öneriler getirilebilir, tik olarak, otel işletmeleri sözleşmelerini çift taraflı yapmalı ve iptallerle ilgili cezai maddeler koyabilmelidirler. İkinci olarak; karşılayıcı seyahat acentalarının daha aktif rol alabilmesi ve otel işletmeleriyle daha rahat çalışabilmeleri için, küçük acentaların birleşerek pazara sahip olmaları gerekmektedir. Son olarak; otel ve karşılayıcı seyahat acentaları daha aktif iletişim ve ortak çalışma içine girmeleri gerekmektedir. DC ABSTRACT En this study, role of incoming travel agents in marketing of resort hotels was investigated. First, a literature review was undertaken on effects of incoming travel agents on occupancy rate of resort hotels, possible problems between hotels and incoming travel agents and their solution, Second, trough a field study these issues were investigated in resort hotels and in incoming travel agents in Muğla region. Most of the hotels in Muğla region are resort hotels and they mostly use indirect distribution channels through mediators. As being in the position of mediators incoming travel agents have a great role in the marketing of resort hotels. Most of the agents present in the region are incoming travel agents and they give local service to international tour operators. In the marketing of hotels indirect distribution more used than direct distrubMon and furthermore, in üne with the rapidly changing technology and increased competition, both customers and organizations tend to plan then- holidays via mediators. It is noted that incoming travel agents have indirect effects on marketing activities of hotels and they also have an important contribution to occupancy rate. There appears to be some potential problems in between resort hotels and incoming travel agencts. Various methods are recommended to solve potential problems and improve the relationship between hotels and incoming travel agents. Empirical data was collected from 50 hotels and 46 incoming travel agents located in Bodrum, Marmaris, Fethiye and Gökova provinces of Muğla through questionnaire and interview. It was found that, with tour operators incoming travel agents have an important role in the marketing of hotels. In addition, it emerged that directly and indirectly incoming travel agents impact on the occupancy rate of resort hotels. According to the research findings there are important similarities in the responges given by hotels and incoming travel agents. There seem to be various problems between incoming travel agents and hotels like payments, cancelations, low-level service quality.X Based on the research findings of the sudy a number of recommendations can be proposed. First, hotels should prepare their contracts mutually and in the contracts they should be able to put some sanctions or compansations for cancellations. Second, smafl size agents should merge or work together to have a more active role and work more closely with hotels. Finally, resort hotels and incommg travel agents should communicate and coordinate more closely.
Collections