İlköğretimde yabancı dil (İngilizce) öğretimi sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EĞİTİM BİLİMLERİ İLKÖĞRETİMDE YABANCI DİL (İNGİLİZCE) ÖĞRETİMİ SORUNLARI TEZ ÖZETİ Raporun başına konulan bu özetin iki amacı gerçekleştirmesi tasarlanmıştır. Birincisi araştırma raporunu okuyacak olanları güdülemek ve onlara kılavuzluk etmek; ikincisi araştırma raporunu okumayacak olanlara özet bir bilgi sunmaktır. Bu araştırma, Türk eğitim sisteminde ilköğretime yönelik önemli politika kararlarının alındığı bir döneme (1997) rastlamaktadır. Bu yönüyle araştırma problemi `günceFdir ve `eğitim yönetimi` alanında bir problemi karşılamaktadır. Söz konusu politika ile ilköğretim kesintisiz sekiz yıla çıkarılırken, bu okullarda yabancı dil dersleri 4. sınıftan başlatılmıştır. Eğitim yönetimi açısından `değişme olarak` tanımlanacak bu program düzenlemesinin ortaya çıkardığı sorunları ve bunların olası çözümlerini Kocaeli İli bütününde araştırmaya yönelen çalışma görüşme, gözlem, tarama ve yazışma yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. İl sınırlılığı ile birlikte araştırmanın ikinci sınırlılığı problemin `İlköğretimde İngilizce Öğretiminin Sorunları` ile sınırlı tutulmasıdır. Problemin verileri, 148 okul yöneticisi, 97 İngilizce dersini okutan öğretmen, 328 sınıf ve Türkçe öğretmeni ile 333 veliden toplanmıştır. I Tezi Hazırlayan: Efsun OĞUZ Tez Danışmanı: Prof. Dr. Nejat BOZKURT Tez Kabul Tarihi: 1 1.06. 1999- 99/10 Jüri Üyeleri: Prof. Dr. İlkay KASATURA Prof. Dr. Aytaç AÇDCALIN KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ E?İTİM BİLİMLERİ THE PROBLEMS OF FOREIGN LANGUAGE (ENGLISH) TECHING IN ELEMENTARY SCHOOLS The Summary of the Study This abstract given at the beginning of the report has been planned to realize two aims. The first one is to motivate those to read the research report, and the second is to represent a brief knowledge to those who won't read the mentioned report. This study has come across the period of 1997, when the important political decisions about the elementary education in Turkish Educational System were put into action. From this point of view, the research problem is contemporary, and it is aimed at tackling problems. With the above mentioned policy, the foreign language courses have been put into the schedule in the fourth year, together with the continous primary education raised to a period of eight years. The problems resulted from the arrangement which can be defined as development from the point of view of education management, and its positive answers; and this is a scientific study oriented towards the whole districts of Kocaeli in which the methods and techniques of study, interview observation, scanning and corresponding are used. The second limitation, together with the limitation of the city is limited to the problem of teaching English in elementary education. The data for the problem has been collected through 148 school administrators, 97 teachers of English, and 328 elementary school teachers including Turkish language teachers, and 333 students parents. Tezi Hazırlayan: Efsun O?UZ Tez Danışmanı: Prof. Dr. Nejat BOZKURT Tez Kabul Tarihi: 1 1.06. 1999- 99/10 Jüri Üyeleri: Prof. Dr. İlkay KASATURA Prof. Dr. Aytaç AÇIKALIN u
Collections