Küçük konaklama işletmelerinin yönetiminde kritik başarı faktörlerinin belirlenmesi Muğla yöresinde bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada `küçük konaklama işletmelerinin yönetiminde kritik başarı faktörlerinin belirlenmesi` araştırılmıştır. Küçük işletmelerin özellikleri, sahip oldukları stratejik üstünlük ve zayıflıklar, küçük işletmeler içerisinde yer alan turizm sektöründeki küçük konaklama işletmelerinin önemi, organizasyon yapıları, büyük işletmelere karşı avantaj ve dezavantajları, yönetiminde kritik başarı faktörlerinin önemi ve hedeflerine ulaşmada etkili olan kurum içi ve kurum dışı kritik başarı faktörleri üzerine literatür taraması yapılmış, ardından alan araştırması yapılarak Muğla yöresindeki küçük konaklama işletmelerinden elde edilen veriler incelenmiştir. Çalışma dört bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde, araştırma konusu hakkında bilgi verilmiş, araştırmanın amaçları açıklanmış, tezin sınırlamaları belirtilmiş, seçilen yöntem hakkında bilgi verilip tezin yapısı açıklanmıştır. İkinci bölümde küçük işletmeler ve küçük konaklama işletmeleri ile ilgili literatür bulguları sunulmuştur. Küçük işletmelerin ulusal ve uluslar arası ekonomi sistemlerindeki önemleri, sorunları, stratejik üstünlük ve zayıflıkları; küçük konaklama işletmelerinin örgütsel yapısı, turizm sektörü içindeki konumlan, büyük konaklama işletmeleri karşısında sahip oldukları avantaj ve dezavantajları, hedeflerine ulaşmada etkili olan kurum içi ve kurum dışı kritik başarı faktörleri hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde yapılan alan araştırmasına ilişkin analiz ve bulguların değerlendirilmesi sunulmuştur. Dördüncü bölümde çalışmaya ilişkin tartışma, sonuç ve öneriler yer almıştır. Konuya yönelik yapılan alan araştırmasında, Muğla iline bağlı Bodrum, Marmaris, Fethiye ilçelerinde yapılan 60 küçük konaklama işletmesi ve bu işletmelerde yer alan çalışan ve yöneticilerden oluşan 368 form üzerinden veri toplanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda küçük konaklama işletmelerinin i-ü)i YURSE*,? v 't.;..hVI yönetiminde en büyük pazar payını elde etmek, müşteri memnuniyetini üst düzeyde tutmak, yüksek kazanç elde etmek hedeflerinin gerçekleştirilebilmesi için fiyatları çekici hale getirme, etkin tanıtım, maliyetleri en düşük seviyeye çekmeyi içeren kurum içi ve ülkedeki ekonomik istikrar, hükümetin turizme olan bakışı ve döviz politikasını içeren kurum dışı kritik faktörlerin etkili olduğu bulunmuştur. Ayrıca küçük konaklama işletmeleri yöneticilerinin, çalışanlarım kritik başarı faktörleri sıralamasında yeteri derecede önemli görmedikleri bulunmuştur. Bunun yam sıra araştırmanın yapıldığı ilçelerden alınan yanıtlar arasında farklılıkların olduğu görülmüştür. Araştırmanın bulgularına dayanarak bazı öneriler geliştirilebilir. İlk olarak küçük konaklama işletmelerinin yönetiminde bilimsel ilke ve kuralların uygulanması gerekmektedir. İnsanın insana hizmet etmesi esasına dayanan bir sektörde yer almalarına rağmen işletme bünyesindeki insan kaynağının gelişimine, motivasyonuna ve kaliteli olmasına yeterince önem verilmediği görülmüştür. Bunun için bu işletme yöneticilerinin insan kaynaklarından etkin değerlendirmelerini sağlayacak eğitim almaları gerekmektedir. Son olarak da günümüzün zorlu rekabet şartlarında kurumsal hedeflerine ulaşabilmeleri için bu işletmelerin iç ve dış çevre şartlarını çok iyi analiz ederek kritik başarı faktörlerini belirlemesi ve kurum içi kritik basan faktörlerini firma özbecerileri doğrultusunda geliştirmelerinin yam sıra hedeflerine ulaşmada belirledikleri iç ve dış kritik başarı faktörlerinin etkinliğini belirlemede izlenebilir ölçütlerle değerlendirmeleri gerekmektedir. vn ABSTRACT In this research `identifying the critical success factors in managing small hospitality businesses` is studied. The properties of small businesses, the strategical superiorities and the weakness, the importance of the small hospitality businesses in tourism sector, advantages and the disadvantages against the great businesses, the importance of the critical success factors in their managing and the effective critical success factors inside and outside the association has been studied. And then research on the area has been done by the datas taken from the small hospitality businesses around Muğla. This study has 4 parts. In the first part; an information about the research topic is given, aim of the study is stated, borders of the study is determined, the method used is presentated and the structure of the thesis is stated. In the second part; literature discoveries about the small administrations and the small hospitality businesses is presentated. In this part, information about their importance in the national and the international economical systems, problems, strategical superiorities and the weakness, their organizational structure, position in the tourism sector, the disadvantages and the advantages against the great businesses, critical success factors inside and the outside the association at the point of reaching the target, is given. Evaluation of the analysis and the datas about the area search done in the third part is presentated. In the last part; discussion on the study, results and the suggestions are stated. In the area search, datas have been collected on 368 forms from the managers and the staffs of the 60 small hospitality businesses around Fethiye, Marmaris, Bodrum counties in Muğla. In the research döne it is stated that; to hold the greatest portion of the market, to keep the pleasure of the customer at the peak, to regulate the prices attractive to be able realize the goal on high profit, effective promotion, economical stability in the country and inside the administration comprising to reduce the costs, view of the government on tourism and the outer critical factors about the foreign currency policy are effective on managing of the small hospitalityvm businesses. In addition to these; it is understood that; managers of the small hospitality businesses give no enough importance to their staff and don't arrange in order at the point of citical success factors. Besides; there has been some differences on the answers between the counties. Some suggestions may developed by the help of these results. First of all; scientific principles and the rules has to be applied by the managers in their hospitality businesses. Although they are inside the sector which is all about serving human beings by the power of humans, managers don't pay attention on human source development, motivation of the staff and the level of the quality. Because of this reason; these managers have to be educated on putting development of human sources in order. Lastly; these administrations have to state the critical success factors by analyzing the outer and inner factors and besides their evaluations about the effects of the inner and outer critical success factors that they stated to reach their target, they have to develop inner critical factors in the light of their company skills and capacities.
Collections