Deniz Kuvvetleri Komutanlığı`nda toplam kalite yönetimi anlayışına göre satınalma faaliyetleri ve bir yapısal model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ DENİZ KUVVETLERİ KOMUTANLIĞI' NDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ANLAYIŞINA GÖRE SATINALMA FAALİYETLERİ VE BİR YAPISAL MODEL ÖNERİSİ Mehmet EKİN Danışman : Prof.Dr. Gültekin RODOPLU Globalleşen dünya ile rekabetin sınırlar ötesine taşınması kurumların iyi yönetilmesine duyulan ihtiyacı ön plana çıkarmıştır. Kapalı sistemlerin teker teker pozitif entropi ile yok olmaları yönetim üzerine çevrilen odaklanmanın hızım artırmıştır. Özellikle sınırsız olduğu değerlendirilen savunma harcamalarının bile genel ekonomik dengeler ile beraber değerlendirilmesi tüm ulusların gündemine girmiştir. Ülke yönetimleri rekabetin etkisiyle yaptıkları savunma harcamaları kısıntıları Silahlı Kuvvetleri yeniden yapılanmaya ve küçülmeye yöneltmiş, personel sayısı azaltılmış ve hatta bazı birimler hizmet dışına çıkarılmıştır. Küçülmeyle beraber görevlerde herhangi bir değişmenin olmaması `Harbe Hazırlık Seviyesinin ` düşmesi riskini beraberinde getirmiştir. Bu risk ile beraber ortaya çıkan açığm daha iyi yönetimle kapatılması ihtiyacı Silahlı Kuvvetler yönetiminin de bir numaralı gündemine yerleşmiştir. Ortaya çıkan bu değişim ihtiyacı Toplam Kalite Yönetimi felsefesi ile Türk Silahlı Kuvvetleri gündemine girmiş ve buna paralel Deniz Kuvvetlerinin tüm birimlerine yönelik yöntemlerin tespitine başlanmıştır. Yapılan bu çalışmada Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Tedarik Birimleri için Toplam Kalite Yönetiminin başlıca yaklaşımları gözden geçirilmiş ve liderliğin ön planda olması nedeni ile Dr. Deming'in kalite yaklaşımı yöntemde benimsenmiştir. Müşteri tatmininin Deniz Kuvvetlerine yabancı bir kavram olduğu, kalitenin ticari ürünler ile ilgili olduğu ve dolayısıyla Silahlı Kuvvetlerle bir ilgisinin olmayacağı fikri örnekler yardımıyla çürütülmüştür. Uygulamaya konu Deniz İkmal Merkezi Komutanlığı' nda Toplam Kalite Yönetiminin gerektirdiği tüm aşamalar açık olarak belirtilerek kavramsal çerçevede ortaya çıkabilecek yaklaşım farklılıkları örnekleme ile giderilmiştir. Deniz İkmal Merkezi Komutanlığı' run tüm süreçleri büyüteç altına alınmış ve sistemin artı ve eksileriV belirlenmiştir. Müşteri tatmini için gerekli ana strateji ve bağlı alt stratejiler belirlenerek stratejik yönetimin tüm süreçlere yayılımı sağlanmıştır. Deniz İkmal Merkezi Komutanlığı 'ndaki eğitim faaliyetleri gözden geçirilerek toplam kalite yönetiminin gerektirdiği eğitim çeşitleri belirlenmiş ve eğitim planlaması yapılmıştır. Sürekli iyileştirmenin tesisi amacıyla kalite sistemi oluşturularak dokümantasyonu yapılmıştır. Kalite Sistemi Dokümantasyonu gelişen zaman içinde Deniz İkmal Merkezi Komutanlığı Kalite Konseyi onayı ile değişime açıktır. Satın alma faaliyetlerinde tedarikçilerin değerlendirilmesi için geliştirilen `analitik hiyerarşi yöntemi` Deniz İkmal Merkezi Komutanlığı 'na uyumu sağlanarak örnek bir tedarikçi seçiminin matematiksel uygulaması yapılmıştır. Toplam Kalite Yönetimi organizasyondaki herkesin bilgi ve tecrübelerini ifade edebileceği ve bunun dikkate alınacağı bir ortam oluşturmaktadır. Vizyonu temel esaslar üzerine kurulan Deniz İkmal Merkezi Komutanlığı' ndaki çalışanlar kalite çemberleri vasıtasıyla yönetimde söz sahibi olacaklardır. -VI ABSTRACT MASTER THESIS DEVELOPING AND APPLYING METHODOLOGY IN REGARD TO THE ESTABLISHMENT OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT IN SUPPLY UNITS OF TURKISH NAVY By Mehmet EKİN Supervisor: Prof. Dr. Gültekin RODOPLU Globalizing world and rivalry extending outbounds has aroused that institutions are in need of being managed well. The rate of focussing on management has increased as closed systems have disappeared because of positive entropy. Especially, agendas of all nations have been involved in the issue of co-evaluation in general economic balances and defence expenditures which is indeed cunsidered to be limitless. Cuts in defence expenditures done by governments under the affect of rivalry has caused Armed Forces to reorganize and to be more compact. Total number of personnel has been reduced and yet some units have been taken out of service. Despite getting more compact, duties of Armed Forces have not changed.This has aroused the risk of reduced `level of fighting readiness`. Need for eliminating the gap caused by this risk by means of good management, is the prime issue in the agenda of the Armed Forces. Aforementioned need for change has taken place in Turkish Armed Forces agenda with the philosophy of total quality management and thus methodologies concerning all units of Turkish Navy started to be determined. Iiwhis study, some principal approaches of total quality management foer supply units of Turkish Navy have been reviewed and Dr.Deming's Approach has been accepted in methodology as it handles leadership and system optimization primarily. The idea, that customer satisfaction is a foreign concept for Turkish Navy, moreover, quality is related with commercial products, thus has nothing to do with Turkish Navy, has been refuted by means of examples.By clearly explaining all the steps required by the total quality management in Navy Supply Command with examples, all the questions that can arise on scientific basis have been removed. All processes in Navy Supply Command have been precisely examined, positives and negatives in the system have been investigated. The main strategy and its dependent substrategies required for customer satisfaction are determined and all processes were provided with strategical management. After reviewing the education activities in Navy Supply Command, the types of educations required by total quality management have been determined and an education plan has been made. With the aim of establishing a continious recovery, a quality system documentation has beenVII made.The quality system documentation is subject to change in time with the approval of the Navy Supply Unit Quality Council. Analytic hierarchy method developed for evaluation of suppliers in purchase issues has been adapted to Navy Supply Command and thus a mathematical application of choosing an ideal supplier has been made. Total quality management provides a room where people express their knowledge and experience and find someone to take them into consideration. Employees in Navy Supply Command, whose vision is based on fundamental rules, will participate in administration by means of quality cycles.
Collections