İlköğretim müfettişlerinin teftiş gruplarını grup ve takım özelliklerine göre değrlendirmeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim müfettişlerinin; kendi gruplarının grup ve takım özelliklerine, çalışmalarının eğitim ve teftişin kalitesini yükselttiğine ilişkin değerlendirmelerinin düzeyi belirlenmiştir. Ayrıca değerlendirme düzeyleri kıdem, öğrenim durumu, grup üyesi ya da başkam olmak değişkenlerine göre farklı olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma evreni olarak İstanbul İli alınmış olup, evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen anketin uygulanması ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde her madde için tüm gruba ilişkin frekans ve aritmetik ortalamalar bulunmuş, grup ve takım özelliklerim betimleyen maddelerin ortalamaları hesaplanmıştır. Müfettişlik kıdemi ve öğrenim düzeyine göre farklılığın test edilmesi için tek yönlü varyans analizi, grup statüsüne göre farklılığın test edilmesi için t- testi kullanılmıştır. Grup ve takım özelliklerine ilişkin değerlendirmeler arasındaki farkın test edilmesinde ilişkili gruplar için t- testi kullanılmıştır. Ortalamalar arasındaki farkın sınanmasında manidarlık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ise; 1 -Müfettişlerin takım ve grup özelliklerine ilişkin maddeleri değerlendirmeleri arasındaki fark anlamlı çıkmıştır. Takım özelliklerine ilişkin değerlendirmeleri, grup özelliklerine ilişkin değerlendirmelerine oranla daha baskındır. 2-Teftiş grupları `çalışmaları ile eğitimin ve teftişin kalitesini yükseltirler` durumuna ilişkin grup başkanları yapılan işin kaliteyi yükselttiğine, grup üyelerine oranla daha üst düzeyde katılmaktadırlar. 3-Grup başkanları, `teftiş gruplarının` grup üyelerine oranla daha çok takım özelliği gösterdiğini belirtmektedirler. SUMMARY In this study, the evaluation level of the elementary school inspectors through the group and team characteristics of their own groups, and through the increase of the education and inspection quality by their study has been determined. In addition, it has been tried out to determine that whether the evaluation level changes or not according to experience, education level, and to being a member or a leader of a group. As Istanbul is taken as the search population, it has been tried to reach to the all population. The data have been obtained by applying the questionary which is developed by the author of the study. In the analysis of the data, frequency and arithmetic mean through the whole group for each item have been found out, the means of the items which describe the group and team characteristics have been calculated. One way variance analysis is applied for testing the difference according to the inspecting experience and education level, t-test is applied for testing the difference according to the group status. T-test is applied for related groups in testing the difference between the evaluations through the group and team characteristics. In testing the difference among the means, 0.05 is taken as the significance level. The results of the search are as follows: 1. The difference between the inspectors' evaluations through the team and group characteristics has been found out meaningful. Their evaluations through team characteristics are more dominated than the ones through the group characteristics. 2. The group leaders agree much more than group members with the idea that the work which is done increases the quality related to the item `inspection groups increase the education and inspection quality with their study`. 3. Group leaders determine that inspection groups show team characteristics more than group members. Ill
Collections