Öğretim teknolojileri ve materyal destekli yabancı dil (İngilizce) öğretiminin, ilköğretim okul öncesi eğitimi anasınıfı öğrencilerinin öğrenme ve hatırlama düzeyleri üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, öğretim teknolojileri ve materyal destekli yabancı dil (İngilizce) öğretiminin, İlköğretim Okul Öncesi Ana Smıfı öğrencilerinin öğrenme ve hatırlama düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda, araştırmada 1) öğretim teknolojileri ve materyal destekli yabancı dil öğretimi (İngilizce), uygulandığı deney grubu ile, geleneksel materyal destekli yabancı dil (İngilizce) öğretiminin uygulandığı kontrol grubunun öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı, 2) öğretim teknolojileri ve materyal destekli yabancı dil öğretimi (İngilizce), uygulandığı deney grubu ile, geleneksel materyal destekli yabancı dil (İngilizce) öğretiminin uygulandığı kontrol grubunun hatırlama düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Bu deneysel çalışma Türdü Yüzüncü Yıl İlköğretim Okulu Ana Smıfı öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. 23 öğrenci deney grubunda, 23 öğrenci kontrol grubunda yer almıştır. Karşılaştırmada dataların elde edilmesi için ön test-son test deseni uygulanmışta Araştırmada elde edilen verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki grubun ön test-son test sonuçlarının ortalamalarının karşılaştırılması için `t` testi uygulanmıştır. Bu araştırmanın sonuçlan şunu göstermiştir : 1. Öğretim teknolojileri ve materyal destekli yabancı dil (İngilizce) öğretiminin uygulandığı grup (deney grubu) ile geleneksel materyal destekli yabancı dil (İngilizce) öğretiminin uygulandığı grubun (kontrol grubu) öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. 2. Öğretim teknolojileri ve materyal destekli yabancı dil (İngilizce) öğretiminin uygulandığı grup (deney grubu) ile materyal destekli yabancı dil (İngilizce) öğretimin uygulandığı grubun (kontrol grubu) hatırlama düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. 11 SUMMARY The main goal in this study is to examine the effect of using instructional technologies and material development on learning and recall levels in foreign language teaching (English) among the students at pre-school. In this context, it was investigated 1) whether there is a significant difference between the learning level of the group which was supported with instructional technologies and materials and the group which was supported with traditional materials and 2) whether there is a significant difference between the recall level of the group which was supported with instructional technologies and materials and the group which was supported with traditional materials. This experimental study was conducted with 46 students (23 students were in the experimental group and 23 in the control group) at Türdü Yüzüncü Yıl Primary School of pre-school students. A pretest-posttest design was set up in order to gather comparative data. Some of the data yielded from the research was tested by means, standart deviations of the pretests and posttests. To compare the means from sets of scores, a `t` test employed. The results of the research revealed that: 1) There is a significant difference between the learning level of the group which was supported with the instructional technologies and material and the group which was supported with the traditional materials. 2) There is a significant difference between the recall level of the group which was supported with the instructional technologies and material and the group which was supported with the traditional materials.
Collections