Muğla ili Ortaca ilçesi ilköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Muğla ili Ortaca ilçesi ilköğretim II. Kademe öğrencüerinin matematiğe karşı tutumları ile öğrencilerin okuduğu okul, cinsiyeti, matematikteki basan notlan, matematiği diğer derslere göre sevme tercihlerine göre, taşımalı olup olmamalan, sınıf düzeyleri, anne ve babalannın öğrenim ve gelir düzeyleri ve meslekleri, öğretmenlerinin cinsiyetleri arasında ilişki olup olmadığım belirlemektir. Araştırmanın evrenini Muğla ili Ortaca ilçesi resmi ilköğretim okullarında okuyan II. Kademe öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem 512 öğrenciden oluşmaktadır ve çok aşamalı tesadüfi küme örnekleme yoluyla seçilmiştir. Öğrenciler önce okullara, daha sonra sınıflara kümelenerek seçilmiştir. Böylece araştırmanın örneklemi 512 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada, daha önce Fennema-Sherman (1976), Aiken (1985) ve buna benzer matematik tutum ölçeklerinden yararlanılarak bir Matematik Tutum Ölçeği geliştirilmiş ve loıUanılmıştır. Bu ölçek, açıklama, kişisel bilgiler ve matematiğe yönelik tutum ölçeği olarak bölümlere aynlmıştır. Araştirmada elde edilen veriler bu amaç doğrultusunda istatistiksel değerlendirmelere tabi tutulmuştur, ilişkisel çözümlemelerde tek yönlü varyans analizi ve T testi teknikleri kullanılmıştır. Buna göre; tutum puanlarının öğrencilerinin okuduklan okullara, cinsiyetlere, matematik basanlarına, dersi tercih etme derecelerine, okuduklan sınıflara, anne ve babalarının öğrenim durumlarına, anne ve babalannın mesleğine, matematik öğretmenin cinsiyetine göre farklılıklar bulunurken, öğrencilerin ekonomik durumlarına ve taşımalı olup olmadıklarına göre farklılıklar bulunmamıştır. The aim of this research is to find out whether the attitudes of secondary school students differentiate in relation to their schools, sex, grades in math, liking math, being bused, parents' level of education, income and profession, teachers' sex. The universe of the study is secondary school students in Ortaca county in Muğla province. Its sample consists of 512 student selected by multi-stage random cluster sampling. The scale used in the research was developed by using Aiken Math Attitude Scale, Fennema-Sherman Mathematics Attitude Scale, and other similar scales. Data collected was analyzed with SPSS. Correlational analysis was performed by using one way variance analysis and t test technique. The finding of this research implies that there are significant relationships between students' attitudes toward mathematics and their schools, math grades, class grades, fond of math, parents' education levels and profession, and their teachers' sex, and that there is not a significant relationship between students' attitudes toward mathematics and their parents' income level and being bused.
Collections