Sosyal uyum ile sürekli kaygı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada liselerde okuyan öğrencilerin sosyal uyum düzeyi ile sürekli kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Bu amaçla aile ilişkileri, sosyal ilişkiler, sosyal normlar ve antisosyal eğilimler ile sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu, İzmit ili merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı 'na bağlı genel eğitim yapan liselerden raslantısal örnekleme yöntemiyle seçilmiş toplam 150 öğrenci oluşturmuştur. Bu öğrenciler, sosyal uyumu iyi ve sosyal uyumu orta düzeyde olanlar olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Sosyal uyum puanları iyi olan grup deney grubu, sosyal uyumu puanlan orta olan grup ise kontrol grubu olarak seçilmiştir. Deney ve kontrol grubu 30'u deney, 30'u kontrol grubu olmak üzere 60 kişiden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak Hacettepe Kişilik Envanteri ve Sürekli Kaygı Envanterleri 'nden yararlanılmıştır. Veriler t-testi ile karşılaştırılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir: 1 -Aile ilişkilerinin iyi düzeyde olması sürekli kaygı düzeyini olumlu yönde etkilediği bulunmuştur. Kontrol grubunda aile ilişkileri orta düzeyde bulunmuş, buna bağlı olarak sürekli kaygı düzeyi yükselmiştir. 2-Sosyal ilişkileri iyi olan öğrencilerin sürekli kaygı puanı da iyi düzeyde olduğu bulunmuştur. Kontrol grubunda sosyal ilişki düzeyi orta düzeyde sürekli kaygı da yüksek olarak bulunmuştur. 3- Sosyal normlara uyum düzeyi arttıkça sürekli kaygı düzeyinin düştüğü kontrol grubuna bakarak görülmüştür. Çünkü sosyal normlara uyum orta düzeyde olan kontrol grubunda sürekli kaygı puanı yükselme göstermiştir. 4-Antisosyal eğilimlerin azalması ile sürekli kaygının da azaldığı sonucu bu araştırmada görülmüştür. Kontrol grubunda antisosyal eğilimler arttıkça sürekli kaygıda da artış bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: Sosyal uyum, sürekli kaygı, sosyal ilişkiler, sosyal normlar, antisosyal eğilimler, aile ilişkileri, Hacettepe Kişilik Envanteri, Durumluluk ve Sürekli Kaygı Envanteri. II In this thesis we are looking to see whether or not there is a relationship between the level of social adaptation and trait anxiety levels of high school students. We have studied the relationships between trait anxiety level and social relationships, social norms and anti-social tendencies. The sample group for this study was made up of a total of 150 students randomly chosen from the National Education Authorities' high schools in the centre of Izmit. These students were divided into two groups according to the level of social adjustment: well or average. The students who were awarded the highest points for social adjustment formed the study group, while those who gained the least points for social adjustment formed the control group. 30 students were used for both the study and the control group making a total of 60 students. The data collecting method used was the Hacetteppe Personality Inventory (Hacetteppe Kişilik Envanteri) and Trait and State Anxiety Inventory (Sürekli Kaygi Envanteri). The data was compared with the t-test. The findings of this study are summarised below: 1. It was found that that good family relationships positively affected the trait anxiety levels. The family relationships of the control group were found to be average, and the trait anxiety levels were comparatively higher. 2. It was found that the trait anxiety level of students who had good social relationships was low. The test showed that the students in the control group with average level social relationships also had a higher level of trait anxiety. 3. By looking at the results from the control group we can see that as the level of social adjustment increases, the level of trait anxiety falls. 4. In this study we can see that as the anti-social tendencies decreased so did the trait anxiety level. So also, it was found in the control group that as the anti-social tendencies increased, so did the anxiety trait level. Key Words: social adjustment, trait anxiety, social relationships, social norms, anti-social tendencies, family relationships, Hacettepe Personality Inventory (Hacetteppe Kişilik Envanteri), Trait and State Anxiety Inventory (Sur ekli Kaygi Envanteri) m
Collections