Etkili dinleme sürecinde öğretmen ve yönetici algılamalarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, Kocaeli ili ilköğretim okulu yöneticilerinin `Etkili Dinleme Düzeyleri` ölçülmüştür. Bu amaçla Kocaeli merkez, ilçe ve beldelerinde toplam 121 ilköğretim okulunda tarama yapılmıştır. Araştırmada 270 öğretmen ve 217 ilköğretim yönetici» ile çalışılmıştır. Araştırma için, ilköğretim okulu yöneticilerinin Etkili Dinleme Düzeyini ölçmek amacıyla `Etkili Dinleme ölçeği` geliştirilmiştir, ölçek ilköğretim okulu yöneticilerine uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: 1- `Yaş gruplarına, cinsiyete, kıdeme, medeni duruma, okulun bulunduğu yere` göre okul yöneticilerinin Etkili Dinleme Düzeylerinde manidar bir farklılık yoktur. 2- öğretmenlere göre okul yöneticilerinin Etkili Dinleme Düzeyleri düşük, yöneticilerin kendilerine göre ise yüksektir. 3- Değişkenler arası etkileşimleri gösteren testler sonucu Etkili Dinleme için tek ana etkinin yaş tarafından oluşturulduğu bulunmuştur. 22-32 yaş grubu ile 44-54 yaş grubu arasındaki yöneticilerin EDP lan manidar olarak birbirlerinden farklıdırlar. ABSTRACT In this research the `effective listening levels` of the primary education administrators of Province Kocaeli has been measured. With this purpose, 121 each primary education schools have been scanned. In this research 270 teachers and 217 primary education administrators were used. For this research a scale for the `effective listening` has been developed to determine the `effective listening levels` of primary education school administrators. This generated scale has been applied to the teachers and administrators of the primary education schools. Findings received from this research are as follows: 1. There are no meaningful differences of the Effective Listening Levels of the School administrators according to ` Age Groups, Gender, Seniority, Marital Status and Location of School`. 2. The Effective Listening Levels of the School administrators is low according to the teachers and high according to the administrators. 3. As a result of the tests showing the interactions of the variables, it has been found out that the unique main effect is caused by the age. The Effective Listening Points of the administrators in the age group of 22 to 32 and of 44 to 54 have meaningful differences. VI
Collections