Tanınmış markalar ve korunması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ ÖZEL HUKUK ANABİLİM DALI ÖZEL HUKUK YÜKSEK LİSANS PROGRAMI TANINMIŞ MARKALAR VE KORUNMASI ÖZET Tezimizin konusu `Tanınmış Markalar ve Korunması`dır. Tezimiz genel olarak üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm genel olarak marka kavramını, markanın işlevlerini, marka şekillerini ve markalar konusunda ulusal ve uluslararası düzenlemeleri içermektedir. Tanınmış marka konusuna ikinci bölümde girilmiştir. Günümüzde tanınmış markaların tanımı ve ölçütleri hususunda gerek ülkemiz gerek yabancı ülke mevzuatlarında herhangi bir düzenleme söz konusu değildir. Böyle bir boşluğun hukuk mevzuatlarında var olmasından dolayı, tanınmış markanın tanımı ve ölçütleri hususunda yabancı ve Türk doktrininde bir çok görüş ortaya konmuştur. İkinci bölümde bu görüşlere yer verilmiş, bir çok yabancı ülke Yüksek Mahkemelerinde bu konuda yer alan içtihatlar ele alınmıştır. Türk hukukunda Yargıtay, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ve Sanayi Ticaret Komisyonunun görüşleri de incelenmiştir. Üçüncü bölümde tanınmış markaların korunması konusu ele alınmıştır. Tanınmış markalar, sahip oldukları tanınmışlık niteliğinden dolayı, bazı durumlarda daha ayrıcalıklı hükümlerle korunmuşlardır. Bunlardan en önemlisi farklı mal veya hizmetlerde dahi kullanımın tanınmış markalar bakımından söz konusu olamamasıdır. Türk hukuku ile birlikte Alman, İsviçre, A.B.D. ve Japonya'da ki koruma hükümleri de bu bölümde ortaya konmuş ve karşılaştırmalı olarak benzerlik ve farklılıklar incelenmiştir. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ ÖZEL HUKUK ANABİLİM DALI ÖZEL HUKUK YÜKSEK LİSANS PROGRAMI BERÜHMTE MARKEN UND SCHUTZ DER BERÜHMTE MARKEN ZUSAMMENFASSUNG Das Thema unserer These ist `Berülımte Marken unci Schutz der berühınle Marken`. Diese These besteht aus drei Abschnilte. in erster Abschnilt handell es über Marken, Funktionen der Marken, Markentypen und nationale-internationale Gestalltungen über Marken in der Türkei und in der Welt. Berühmte Marken als Thema der These fângt bei der zweiten Abschnitt an. Weil es keinen Begriff über berühmte Marken in Markengesetzen gibt, ist eine Lücke über den Begriff der berühmte Marken im Markenrecht enstanden. Diese Lücke über die berühmte Marken ist nicht nur im Türkischen Markenrecht. in Deııtschcn. Schweizerischen, Amerikanischen und mehreren Lânderrechten erlebt man auch so ein Problem. Deswegen wird vielartige Ansichte im Doktrin und Gerichtsentscheidungen über den Begriff hervorgelegt. in dieser Abschnitt werden diese Ansichte über berühmte Marken untersucht und diskutiert. Der Schutz der berühmte Marken als Thema befindet sich in der dritten Abschnitt. Die berühmte Marken haben eine besondere und wichtige Lage im Schutz der Marken. im Türkischen, Deutschen, Schweizerischen und Amerikanischen Markengeselze gibt es ausnahmenliche Vorschri flen über berühmte Marken als den Schutz. in dieser Abschnitt werden diese Vorschrifte über berühmte Marken hervorgeleget und diskutiert. Man hat auch Vergleichungen zwischen manehen Landern wie Schweiz, Deutschland, Amerika, Japan und Südafrika gemaeht. Es befindet sich auch wichtige Gerichtsentscheidungen über den Schutz der berühmte Marken aus mehreren Landern in dieser Abschnitt.
Collections