Zaman yönetimi ve takımlar açısından zaman yönetimi etkinliğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET: Son yıllarda Toplam Kalite kavramının işletmelere uygulanması sonucunda çalışanlara, özellikle de yönetici konumundaki kişilere daha fazla sorumluluk yüklenmiştir. Hayattaki etkinlik ve sorumluluk arttıkça, yapacak işlerin sayısı artmakta fakat buna paralel olarak vakit de azalmaktadır.Zamanı iyi kullanamama sonucunda insanların yaşam dengeleri bozulmakta ve asıl yapılacak işlere ayınlan vakit azalmaktadır. Önemli olan çok çalışmak değil, sınırlı zamanı mümkün olduğunca etkili kullanmaktır.Çünkü zamanın telafisi yoktur ve telafisi mümkün olmadığı için de çok kıymetlidir. Hayatta gerçekleştirilmek istenen birçok şey için nasıl zaman bulunacağı sorusu en çok işyerlerinde önplana çıkmaktadır. Çünkü ömrün çoğu işyerlerinde geçmektedir.Kişmin yasanımda ya da kariyerinde en üst noktaya gelebilmesi, zamanın iyi yönetilmesiyle sağlanabilir ve bu da sadece yöneticiler için değil herkes için çok önemlidir. Zamanın verimli yönetilmesi, bireylerde olduğu kadar takımlarm yönetilmesinde ve takımın yeteneklerini geliştirmede de oldukça önemlidir. Sınırlı kaynaklarla en iyi sonuçlan alabilmek, organizasyonun içerisinde bunu gerçekleştirebilecek insanlara yatırım yapmayı gerektirmektedir. Bu çalışmanın teorik kısmında, zamanı kötü kullanmaya yol açan nedenlerin başmda gelen sorunlara ve bu sorunları aşmaya yardımcı bazı önerilere yer verilmiştir.Uygulama aşamasında ise zamanın değerlendirilmesi ile ilgili olarak sorular sorulmuş ve verilen cevaplar doğrultusunda, kişinin zamanım nasıl daha verimli kullanabileceği açıklanmaya çalışılmıştır. V ABSTRACT: In the recent years, A great many responsibilities have been assigned to those holding managerial posts owing to the application of `Total quality` concept. As the efficiency and responsibilities in life enhance so the number of things to be done increase.Likewise time alloted for these lessens. As a result of using time «inefficiently, people ruin their equilibrium in life and time alotted for the basic things is lessening. What matters is not to work hard but use the limited time as efficiently as possible.Because there is compensation for time.lt is thus so valuable. The question of how to spare time for achieving goals in life is mostly brought about in work places since most of the is elapsed in those places.To be able to get ahead in one's career is only attainable by a sound time planning.lt is of significance not only for managers but also any other person. Besides its importance for individuals, managing time efficiently is equally as important managing teams and developing its skills.To be able to attain the desirable results requires investments in people who can achive the aforesaid within the organization. In the theoretical section of this study, we have presented you with some reasons bringing on inadequate time management and suggestions to cope with the spesified problems.In the application part of the study, some questions regarding benifiting from time have been asked and explanations given how to use time more efficiently according to the given answers. VI
Collections