1948-1991 yılları ilköğretim 5. sınıf matematik ders programlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırma 1948-1991 yılları arasındaki ilköğretim 5.sınıf matematik ders programlarını program değerlendirme ölçütleri olan hedef ve davranışlar, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları yönünden incelenmesinden oluşmaktadır. Veriler Milli Eğitim Bakanlığı'nın 1948-1991 yılları arasındaki ilköğretim programları, matematik ders programları ve ilgili dokümanlar aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın teorik temellerini oluşturabilmek için eğitim programları, program geliştirme ölçütleri, ilköğretim ders programları, ders dağıtım çizelgeleri incelenmiştir. Araştırmada evren ve örneklem tayinine gidilmiş; araştırmanın evrenini ilköğretim matematik ders programları, örneklemini 1948-1991 yılları arasındaki ilköğretim 5. sınıf matematik ders programlan oluşturmaktadır. Araştırma sonunda; 1948, 1962 ilkokul program taslağı ve 1968 ilkokul 5. sınıf matematik ders programlarında hedeflerin saptandığı ancak hedef saptamada uyulması gerekli ilkelere tam uyulmadığı, davranışların ise hiç belirlenmediği; içeriğin program değerlendirme ilkelerine uygun olarak düzenlendiği, eğitim durumları öğesinin programlarda hiç yer almadığı, fakat eğitim durumları içerisinde yer alan öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri ile araç-gereçlere programlarda kısmen yer aldığı, sınama durumları içinde her konunun sonunda ölçme ve değerlendirmenin yer almadığı ancak değerlendirme çalışmaları adı altında matematik dersinin değerlendirilmesinin önemi belirtilmiş; 1983 ve 1991 ilköğretim 5.sınıf matematik ders programlarında ise diğer programlardan farklı olarak hedeflerin davranışsal ifadelerinin yazıldığı ve sınama durumları ilkelerine uyulduğu bulguları elde edilmiştir. IV SUMMARY The study contained that the primary math lesson programs at the 5th year students between 1948-1991 was investigated in the vife of target and behaviours, content, education and examination condition which were called the criterion of program eveluation. The data were collected through the Ministery of Education's the primary programs, the math programs and related documents between 1948-1991. İn order to establish the therotical bases of this study, the education programs,the criterion of the program progsess the primary lesson programs and school-time tables wer analyzed. İn the study, the universe and the examples were utilized; the creation of the study included the math programs in the primary education, the examples of the study include the math programs in the primary education at the 5th year students between 1948-1991. The result of the research shows that the draft of primary program between 1948-1962 and the objectives of the primary math lesson programs in 1968 at the 5th grade students have been set out, but it has not been conformed with the essential pirinciples for setting out the objectives behaviours have not been determined, content has been arranged in accordance with the principles of program evaluation, learning situation has not taken part as the element in the programme, in the testing situations at the end of each leesson has not taken part testing and assesment, but the importance of the math lesson's evaluation has been determined on the aspect of the studies of eveluation, differently other programs the primary math lesson programs at the 5th year students between 1983 and 1991 the objectives are written in the view of behavioral statements and followed in accordance with the criterion of the testing situations have been determined.
Collections