Show simple item record

dc.contributor.advisorErtuğrul, Gökçen
dc.contributor.authorGüloğlu, Volkan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:10Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:10Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430347
dc.description.abstractBu çalışma kentli orta sınıfın eğlence biçimlerinden biri olan 1970'lerin gazinoların ortaya çıkardığı bir statü olarak assolistlik kurumunun incelenmesi temeline dayanmaktadır. Temel olarak iki döneme ait assolistlik konumu ve kültürü karşılaştınlmıştır. Bunlar 1970'li ve 2000'H yılların assolistliğidir. Bu süreç içerisinde assolistlik dönüşerek değişmiş ve aynı zamanda topluma ilettiği mesajların da farklılaşmasına yol açmıştır. 1970'lerin assolistliği topluma mesleğinde başarılı, Batılı, modern bir kadın ve aynı zamanda iyi bir eş ve anne imajını sunarken; 2000'li yılların assolistliği tüketim kültürünü özendiren bir görünüm içerisine girmiştir. Bu dönüşüm, gazinolar, medya ve plak endüstrisi gibi eğlence sektörünün hemen her alanında yaşanan değişimler çerçevesinde gerçekleşmiştir. Çalışmada göstergebilimsel çözümleme ve mülakat teknikleri kullanılmıştır. Bu amaçla 1970 ve 2000 yıllan arasındaki popüler magazin dergileri Ses ve Kral incelenmiş, ayrıca yine bu süreç içerisinde assolist olan Emel Sayın ile mülakat yapılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT This study based on the examination of `top soloist` institution' which was part of the nightclub entertainments of 1970' s urban middle class. Basically, two different time periods, 1970' and 2000's top soloist institution were compared. From 1970' s to 2000' s not only top soloist institution but also its messages to the society has been evolved. While 1970' s top soloists symbolize western, successful, modern woman and a good wife and mother images, 2000's top soloists seem to promote mass consumption culture. This transformation is parallel to larger entertainment industries of nightclubs, media and record industries. In this study, semiological analysis and interview techniques were used to collect data. Thus, two popular magazines (Ses and Krai) were examined. Additionally and interview with Top Soloist Emel Sayın conducted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleTürkiye`de assolistliğin dönüşümü: İmaj, performans, anlatı: Emel Sayın örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid182337
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162730
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess