Özel dersane öğretmenlerinin sorunları ve çözüm önerileri (Kocaeli il merkezi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada özel dershanelerde çalışan öğretmenlerin eğitim, ekonomik, idari problemleri ve bu problemlere çözüm önerileri incelenmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir.. Kocaeli bölgesindeki 16 özel dershanede çalışan öğretmenleri kapsayan bu çalışmada 200 anket dağıtılmış 180 tanesi geriye toplanmıştır. Anketin geri dönüş oranı %90'dır. Bu ankette hem özel dershanede hem devlet okullarında çalışan öğretmenlerin cinsiyetleri, yaşlan, kıdemleri, branşları ve mezun oldukları okullar değerlendirilmiştir. Aslında bu sayı yaran gün çalışanlarla birlikte iki katıdır. Elde ettiğimiz sonuçlar şu şekildedir; özel dershaneler ekonomik sebeplerden dolayı yarım gün çalışan, stajyer yada emekli öğretmenleri tercih etmektedirler. Fakir öğrencileri için ayrılmış olan kontenjanlar seviye tespit sınavında başarılı olmuş öğrencileri için kullanılmaktadır. Dershanede çalışan öğretmenlerin çoğu öğretmenlik dışı eğitimlerden gelmektedir. Ücret ödemeleri zamanında yapılmaz. Hasta olduklarında ücret alamazlar. Problemleri ve taleplerini dize getirecek bir örgütleri yoktur. Bu nedenle kendilerini bireysel olarak ifade ederler. Dershanelerin kurucuları yönetici yetkilerini kullanırlar. Ancak bir soruşturma olduğu zaman yöneticiler cezalandırılır. Dershanelerin denetimi yeterli değildir. Bu problemlere çözüm önerilerimiz şu şekildedir; Alan dışı öğretmenler görevlendirilmemelidir. Ücretsiz öğrenci kontenjanları yönetmeliklere uygun olarak kullanılmalıdır. Öğretmenlerin eşit ve zamanında ücret alabilmeleri için yasal önlemler alınmalıdır. IVEşit işe eşit ücret politikası gehştirilmelidir. Dershane yöneticilerini kurucuların baskılarından kurtarmak için yeni önlemler alınmalıdır. Öğretmenlerin sigorta ödemelerinin denetlenmesi için yeni bir sistem oluşturulmalıdır. En önemlisi öğretmenlere bir örgüt kurma izni verilmesidir. Bu çalışmayla M.E.B.'da çalışmayan, problemlerini ifade edebilecek bir örgüte bağlı olmayan özel dershane öğretmenleri incelenmiştir. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin problemlerini çözmeye yönelik önerileri ve beklentileri belirtilmiştir. ABSTRACT In this study, educational, economic, managerial problems of the teachers working at private courses and solution proposals of these problems have been studied and the findings have been evaluated. This study includes the teachers working in 16 private courses in Kocaeli province 200 questionnaries were distributed and 180 of them were collected. Collection percentage of the questionaire is 90. The sexes, ages, experience both at the course and in state schools, branches, the schools they granduated have also been evaluated. Only full-time teachers were analysed. In fact, the real number together with the part-time teachers is doubled. The conclusions we have come to are as follows; Private courses prefer to employ part-time, new or retired teachers because of economic reasons. Quotas for poor students are used for the students who have been succesful in extrance exams. Most of the teachers working in a course have origin different from teachership. Their payments aren't made on time. They are not paid when they are ill. They do not have an organization related with their problems and demands, so they express them individually. The founders of the courses use the authority of the managers. However, when there is an inquiry, the managers are punished. The supervision of the private courses is inadequate. Our suggestions to solve these problems are as follows; Trainee teachers must not be used as main teachers. People who have different jobs must not be appointed as teachers. nFree student quotas must be used in accordance with the reguations. Legal precautions must be taken so that teachers are paid equally and in time. A new policy for egual payment for equal work must be developed. Measures to get rid of the pressuses of the founders on the managers must be taken. A new sistem to supervise about the insurance payments of the teachers must be set up. The most important measure is to let the teachers establish a union. With this study the problem of the teachers working at private courses who are in a different position from the teachers working at ministry of education and who cannot participate a union and cannot expres their problems have been displayed. Besides, their proposals to solve their problems and their expectation have been demonstrated. m
Collections