Halk oyunlarında düzenli katılımın üniversite öğrencilerinin depresyon ve uyum düzeylerine etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Toplum üzerinde bazı etkileri olan halk danslarının, üniversite öğrencilerinde de psikolojik, sosyal ve fizyolojik etkileri vardır. Halk oyunu aktivitelerine katılım rekreasyonun bir biçimidir. Bu araştırmanın amacı, halk oyunlarına düzenli katılımın üniversite öğrencilerinin uyum ve depresyon düzeylerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu doğrultuda üniversitede eğitim ve öğretim gören öğrencilerin, halk oyunlarına düzenli katılımları sonucunda, öğrencilerin depresyon ve uyum düzeylerine etkisinin olumlu ve olumsuz sonuçlarının bilimsel olarak ortaya konmasıdır. Araştırma örneklerini, Muğla Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Dans Salonunda, haftada 2 gün 2 'şer saat olmak üzere yapılan halk oyunları çalışmalarına katılan 1 1 kız 19 erkek toplam 30 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada uyum düzeyi ile ilgili bilgiler Hacettepe Kişilik Envanteri (HKE), depresyonla ilgili bilgiler Beck Depresyon Envanteri( BDİ) kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın kontrol gurubu, Muğla Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Rekreasyon sınıfında öğrenim gören 30 kişilik gönüllü öğrenci gurubu oluşturmuştur. Bulguların analizinde, SPSS 10.0 programında, sıklık, nıinimum-maksimum puanlar, t-test, Anova ve Tukey HSD istatistiki yöntemleri kullamlmıştır. Sonuç olarak, halk oyunları egzersiz programı üniversite öğrentilerinin depresyon düzeylerine olumlu etki ederken, uyum düzeyi ve egzersiz programına katılım arasında herhangi bir ilişki yoktur. m ABSTRACT Folk dances, which has some effects on society has some physiological psychological and sociological effects on University students as well. Participation in folk dance activities is a form of recreation. The purpose of this study is to expose the effects of regular participating in folk dances on the adjustment and depression level of university students. The study covers 19 male and 1 1 female, totaly 30 students who participated in the folk dance-exercise program in Dance Saloon of Physical Education and Sport School of Muğla University. The exercise program included two sessions a week and each session last 2 hours. This investigation cheaking groub, Muğla unıvercity physical education ans sport institution of higher education rekreaction class 30 students to be willing to form. The Hacettepe Personality Inventory (HPE) was used to gather the data on the adjustment level and The Beck Depression Inventory( BDI) was used to collect the data on depression level. To analyse the data, the statistical methods of frequency, niinimum-maximum scores, t-test, Anova and Tukey HSD were used in SPSS 10.0. As a result, folk dance-exercise program has positive effect on the depression level of both male and female university students. On the other hand there is no relationship between participation in folk dance-exercise program and adjustment level considering both sexes.
Collections