Pansiyonlu ve normal devlet ilköğretim ile özel ilköğretim öğrencilerinin beslenme, fiziksel aktivite alışkanlıkları ve fiziksel uygunluklarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VIIÖZETBu çalışma pansiyonlu, normal devlet ilköğretim ile özel ilköğretimöğrencilerinin beslenme, fiziksel aktivite alışkanlıkları, fizikseluygunluklarının cinsiyet ve okul farklılığını incelemek amacıyla yapılmıştır.Çalışmaya Muğla-Fethiye ilçesinden biri devlet okulu, biri pansiyonludevlet okulu ve üç tane özel ilköğretim okulu 223 erkek, 212 kız olmaküzere toplam 435 çocuk katılmıştır. Beslenme alışkanlıkları belirlemek içinuzman görüşüne dayalı olarak hazırlanan 20 soruluk anket uygulanmıştır.Fiziksel uygunluk özellikleri olarak boy, beden ağırlığı, beden kitle indeksi,beden kompozisyonu, kuvvet, esneklik, reaksiyon zamanı, aerobik güç,sürat ölçüm ve testleri yapılmıştır. Fiziksel aktivite özelliklerini belirlemekiçin Sallis' e göre güvenirliliği 5. sınıf 0.69, 8. sınıf 0.80 olan, geçerliliği0.32 olan Godin Leisure-Time Exercise Questionnair anketi uygulanmıştır.Çocukların serbest zamanında 15 dk. ve üzerindeki aktiviteyi haftada kaçkez (15 dakika 1 birim sayarak) egzersiz yaptıklarını cevaplamışlardır.İstatistiksel analizler için SPSS programı kullanılmıştır. Cinsiyetleriarası karşılaştırmalarda independent t testi, okul gruplarınınkarşılaştırılmasında Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ile Tukey HSDtesti kullanılmıştır.İstatistiksel analizler sonucunda yaş değerlerinde pansiyonludevlet,özel ilköğretim okullarında kızların değerleri yüksek iken devletilköğretim okulunda yaş değerleri aynıdır. Kilo değerlerinde devlet vepansiyonlu devlet ilköğretim okullarında erkeklerin değerleri kızlarınkineoranla daha yüksektir. Boy değerleri pansiyonlu devlet, özel ilköğretimokullarında kızlar yüksek, devlet ilköğretim okulunda erkek değerleriyüksektir. BKI değerleri devlet, pansiyonlu devlet ilköğretim okullarındakızların yüksek, özel ilköğretimde erkek değerleri yüksektir. Bedenkompozisyonlarında devlet, pansiyonlu devlet ilköğretim okullarındakızların değerleri daha yüksektir. Özel ilköğretim okullarındaki erkeklerinVIIIvücut alt bölgesindeki deri altı yağ değerleri vücut üst bölgesindeki deri altıyağ değerlerine oranla daha yüksektir. Reaksiyon zamanı değerleri, tümokullarda kızların erkeklerden daha yüksektir. 20m mekik, el kavramakuvveti, mekik değerleri tüm okullarda erkeklerin değeri kızlarındeğerlerinden daha yüksektir. Esneklik ve 30 m sürat değerleri tümokullarda kızların erkeklerden daha yüksektir.Beslenme alışkanlıkları, kızların öğün atlama değerleri erkeklerdenyüksektir. Erkeklerin kahvaltı yapma değerleri tüm okullarda kızlarındeğerlerinden daha yüksektir. Pansiyonlu devlet, özel ilköğretim okullarındayemekhane bulunuyor. Yemeklerden memnun olmayanlar değeri iki okuldada erkeklerin değeri daha yüksek, kantinden alışveriş yapma değeri tümokullarda erkeklerin değeri kızların değerinden daha yüksek, okullardakibeslenme bilgileri yeterli buluyor musunuz sorusu değeri, tüm okullardaerkeklerin kızların değerinden yüksektir.Fiziksel aktivite düzeyleri yüksek yoğunlukta yapılan aktivitedeğerleri erkeklerin tüm okullarda daha yüksektir. Orta yoğunluk, basityoğunlukta yapılan aktiviteler pansiyonlu devlet, özel ilköğretimokullarında kızların değerleri erkeklerin değerinden yüksektir. Devletilköğretim okulunda ise orta yoğunluk, düşük yoğunlukta yapılan aktivitedeğeri erkeklerin kızlardan yüksektir. Haftanın yedi günü aktivite yapmasıklığı tüm ilköğretim okulunda erkeklerin değerleri kızların değerindenyüksektir. IXSUMMARYThe purpose of this study was to evaluate the nutrition, physicalactivity habits and physical fıtness of students of either public elementaryschool with/without dormitary and private elementary school. Totally 435student (223 males, 212 females) were participated. The schools werelocated in Muğla-Fethiye and one of them public school without dormitory,one of them is a public school with dormitory and third of them were privateelementary school. To determine nitrution habits, a questionnaire a surveywith 20 question was prepared. Height, weight and body measurementswere named as physical features of appropriateness. For body compositionsub-endothelial lipid thickness were collected from the six different pointsof body. For body power shuttle; for body flexibility sit-reach (otur-eriş), forreaction time new test 2000, for aerobical power 20 m shuttle, for 30 mspeed measurements were performed. For the features of physical activities,the intensity of physical activity and the levels of physical activity wereexamined.SPSS was used for statistical analysis. Statistical analysis ofdifferences in comparison of sex was performed by independent t test, oneway variant analysis (ANOVA) and Tukey HSD test were used to compareschool groups.As result of statistical analysis, although the age of girls in publicelementary with dormitory and private elementary school were higher, inpublic elementary school without dormitory was same. Although weightmeasurement of girls in public elementary school with/without dormitorywere higher, weight measurements of boys in private elementary schoolwere higher than girls. Height measurements of girls were higher in publicelementary with dormitory and private elementary school, those of boys washigher in public elementary school without dormitory. The measurements ofBody Mass Index (BMI) of girls in public elementary school with/withoutXdormitary were higher, the boys were higher in private elementary school.Body composition of girls in public elementary school with/withoutdormitary were higher than boys. The sub-endothelial lipid measurements inbody upper region of boys in private elementary school were higher, bodylower region sub-endothelial lipid measurements were higher.Reaction time values of girls in all schools were higher than boys.The hand-coupling strength, 20 m shuttle, shuttle measurements of boys inall schools were more higher than girls. Flexibility and 30 m speed values ofgirls in all schools were more higher than boys.Nutrition habits and meal omitting values of girls were higher thanboys. The breakfast eating rate of boys in all schools were higher than girls.There are dining halls in public elementary school with dormitory andprivate elementary school. The boys in that school were found satisfactoryfood. The boys in all school are frequently shopping from canteen. The boysin all schools received sufficient nutrition information in their schools.The level and severe intensity of physical activity of boys in allschool were higher than girls. The ordinary (simple) and middle intensity ofphysical activity of girls in public elementary school with dormitory andprivate elementary school were higher than boys. The ordinary and middleintensity of physical activity of boys in public elementary school withoutdormitory were higher than girls. The frequency of physical activity of boysin (everyday a week) in all school were higher than girls.
Collections