Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin, eğitim fakülteleri ile fen-edebiyat fakülteleri hakkındaki karşılaştırmalı görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi ile Fen-Edebiyat Fakültesiöğrencilerinin Eğitim Fakülteleri ve Fen-Edebiyat Fakültelerindeki eğitim-öğretim,öğrencilerinin akademik niteliği, üniversite kavramına uygunlukları, mezunlarının işimkânları ve öğrencilerinin iki fakülteyi tercih etme eğilimleri hakkındakikarşılaştırmalı görüşlerini ortaya koymaktır. Bu fakültelerdeki öğrencilerinokudukları bölümlerin ve cinsiyetlerinin görüşlerine etki edip etmediği dearaştırmanın amaçları arasındadır.Araştırmanın evrenini Muğla Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi ile EğitimFakültesi'nin öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise, Eğitim Fakültesi (Fen-Bilgisi, Sınıf, Sosyal Bilgiler, Okul Öncesi, Türkçe Öğretmenliği bölümü ) ve Fen-Edebiyat Fakültesi (Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Felsefe, Matematik, Kimya, Fizik,bölümü) 1. ve 4. sınıftan toplam 638 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veriler,araştırmacı tarafından geliştirilen anket soruları aracılığıyla elde edilmiştir. Anket ikibölümden oluşmaktadır. Anket formunda, birinci bölümde 36 soru, ikinci bölümdeise 11 soru bulunmaktadır. Birinci bölüm, iki fakülteyle ilgili karşılaştırmalı görüşleri(iki fakültenin öğrencilerinin istihdam imkânları, niteliği ve iki fakülteyi terciheğilimleri ve iki fakültedeki eğitim-öğretim ve iki fakültenin üniversite kavramınauygunluğu açısından), ikinci bölüm ise kişisel bilgileri içermektedir. Anketingüvenilirlik katsayısı .87 bulunmuştur.Araştırmadan elde edilen veriler istatiksel değerlendirmelere tabi tutulmuştur.Eğitim Fakültesi ile Fen-Edebiyat Fakültesindeki öğrencilerin görüşlerini belirlemekiçin frekans (f), yüzde (%) hesaplanmıştır. Eğitim Fakültesi ile Fen-EdebiyatFakültesindeki öğrencilerin görüşleri arasında cinsiyete göre anlamlı bir fark olupolmadığını ortaya koymak için X2 (kay kare) testi yapılmıştır. Anlamlı bir fark olupolmadığı 0,05 düzeyinde test edilmiştir. Eğitim Fakültesi ile Fen-EdebiyatFakültesindeki öğrencilerin görüşleri arasında bölümlere göre anlamlı bir fark olupolmadığını belirlemek için frekans (f), yüzde (%) kullanılmıştır. Eğitim Fakültesi ileFen-Edebiyat Fakültesindeki öğrencilerin, iki fakülte öğrencileri arasındaki iletişimderecesine ilişkin görüşlerinin fakültelere göre farklılık gösterip göstermediğinibelirlemek için ?t-testi? kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlar kısaca şöyledir:1. Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencileri, genel olarak terciheğilimlerinin Eğitim Fakültelerine yönelik olduğunu belirtmişlerdir. Ancak, Fen-Edebiyat Fakültesi'nde öğrenim gören Kimya, Tarih, Fizik, Matematik bölümü 4.sınıf öğrencilerinin çoğunluğu ile Eğitim Fakültesi'nden Fen-Bilgisi Öğretmenliği 1.ve 4. sınıf öğrencilerinin çoğunluğu ekonomik durumlarının daha iyi olmasıdurumunda başka bir fakülteyi tercih edeceklerini belirtmişlerdir. Kimya, Fizik, TürkDili ve Edebiyatı, Matematik, Felsefe bölümü 4. sınıf öğrencilerinin çoğunluğu,akademik kariyer yapmak için Fen-Edebiyat Fakültelerini tercih edeceklerinibelirtmişlerdir. Kimya, Tarih, Felsefe, Türk Dili ve Edebiyatı, Matematik bölümü 1.sınıf öğrencilerinin çoğunluğu, akademik kariyer yapmak için Fen-EdebiyatFakültelerini tercih etmektedirler. Fizik bölümü 1. ve 4. sınıf öğrencilerininçoğunluğu, iş bulma şansını arttırmak için, seçeceği bölümün başka bir fakültedeolacağını belirtmişlerdir. Kimya, Tarih, Fizik, Türk Dili ve Edebiyatı, Matematik,Felsefe bölümü 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin çoğunluğu, mezunlarının öğretmenolabilme şansları eşit olsa, Fen-Edebiyat Fakültelerini tercih edeceklerinibelirtmişlerdir. Kimya, Fizik, Matematik bölümü 4. sınıf öğrencilerinin çoğunluğu,ÖSS sınavından daha yüksek puan alması durumunda, tercih edeceği bölümün başkabir fakültede olacağını belirtmişlerdir.2. Hem Eğitim Fakültesi hem de Fen-Edebiyat Fakültesi'ndeki bölümlerin çoğundaöğrenciler Fen-Edebiyat Fakültelerinde, daha sistemli bilgilerin kazandırıldığını,araştırmaya daha çok öncelik verildiğini, derslerin daha zor olduğunu, alt yapıyadaha çok gereksinim olduğunu, bilimsel etkinliklerin daha çok olduğunu, evrenselbilgilerin daha çok verildiğini belirtmiştir. Ancak, Fen-Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıföğrencilerinin yarıdan fazlası, Okul Öncesi Öğretmenliği öğrencilerinin yarıyayakını, Eğitim Fakültelerinde daha sistemli bilgilerin kazandırıldığını belirtmektedir.3. Hem Eğitim Fakültesi hem de Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencileri, üniversitedeyince akıllarına önce Eğitim Fakültelerinin geldiğini, Eğitim Fakültelerinde,öğrencilere daha çok inisiyatif tanındığını (Sadece, Fen Edebiyat Fakültesi Felsefebölümü 4. sınıf öğrencilerinin yarıdan fazlası, Fen-Edebiyat Fakültelerindeöğrencilere daha çok inisiyatif tanındığını ifade etmişlerdir), toplumsal düzenigözetecek bireylerin yetiştirilmesine daha öncelik verildiğini, ders içeriklerininöğrencileri gerçek yaşama hazırladığını, mesleki rehberlik konusunda, daha çokdanışmanlık hizmeti verildiğini, eğitim-öğretimde, uygulamaya daha çok yerverildiğini belirtmişlerdir. Ancak, Tarih, Türk Dili ve Edebiyatı, Felsefe bölümü 1.ve 4. sınıf öğrencilerinin çoğunluğu, Fen-Edebiyat Fakültelerinde toplumsalsorunlara çözüm aranılmasına daha öncelik verildiğini ifade etmektedirler. Felsefe,Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih bölümü 1. sınıf öğrencilerinin çoğunluğu, Matematikbölümü öğrencilerinin yarıdan fazlası Fen-Edebiyat Fakültelerinde toplumsal düzenigözetecek bireylerin yetiştirilmesine daha öncelik verildiğini ifade etmektedirler.Tarih, Fizik, Felsefe bölümü 4. sınıf öğrencilerinin yarıdan fazlası, Türk Dili veEdebiyatı bölümü öğrencilerinin çoğunluğu, Fen-Edebiyat Fakültelerinde toplumsaldüzeni gözetecek bireylerin yetiştirilmesine daha öncelik verildiğini ifadeetmişlerdir. Kimya, Fizik, Matematik bölümü 1. sınıf öğrencilerinin yarıdan fazlası,Fen-Edebiyat Fakültelerinde eğitim-öğretimin, uygulamaya daha çok yer verdiğinidüşünmektedir.4. Eğitim Fakültesi'ndeki kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre EğitimFakültelerine yönelik tercih eğilimlerinin daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.5. Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin alt ve orta sosyo-ekonomik düzeyden geldikleri belirlenmiştir.6. Hem Eğitim Fakültesi hem de Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencileri, genel olarak işimkânları açısından Eğitim Fakültesi öğrencilerinin daha avantajlı olduğunubelirtmişlerdir. Ancak, Fen-Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin ise yarısı,Sosyal-Bilgiler Öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinin yarıya yakını, başka fakültemezunlarının, daha geniş iş imkânlarına sahip olduğu yönünde görüş bildirmişlerdir.Matematik bölümü 1. sınıf öğrencilerinin yarıdan fazlası, Fen-Edebiyat Fakültesimezunlarının daha geniş iş imkânlarına sahip olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir.Türkçe Öğretmenliği, Sosyal-Bilgiler Öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinin yarıdanfazlası, Sınıf Öğretmenliği, Fen-Bilgisi Öğretmenliği öğrencilerinin çoğunluğu, OkulÖncesi Öğretmenliği öğrencilerinin yarıya yakını başka bir fakülte öğrencilerinin,kendi işini kurabilme becerisine daha çok sahip olduğu yönünde görüşbildirmişlerdir. Türk Dili ve Edebiyatı 4. sınıf öğrencilerinin yarısı ise Fen-EdebiyatFakültesi öğrencilerinin çalışacağı bir işe daha çabuk intibak edebileceğini ifadeetmektedirler.7. Fen-Edebiyat Fakültesi 1. sınıf ve 4. sınıf öğrencileri genel olarak öğrencinitelikleri açısından Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencilerini daha nitelikli bulduklarınıbelirtmişlerdir. Ancak, Fen-Bilgisi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği 1. sınıföğrencilerinin yarıdan fazlası, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin daha geniş bir genelkültüre sahip olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir. Fen-Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıföğrencilerinin çoğunluğu, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin, olaylara daha çok açıdanbakabildiklerini düşünmektedirler. Okul Öncesi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği4. sınıf öğrencilerinin yarıdan fazlası, Fen-Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerininçoğunluğu, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin daha geniş bir genel kültüre sahipolduğunu düşünmektedirler. The aim of this research is to reveal the comparative views of the students atthe Faculty of Education and the Faculty of Science and Arts on the preference of thefaculties, the job opportunities of the graduates, appropriateness of the students forthe concept of university, the academic quality of the students, the education at bothfaculties and the students of both faculties. Whether their departments and gendersaffect their views or not is also among the aims of the research.The context environment of the research involves the students of Faculty ofEducation and Faculty of Science and Arts. The sampling group includes 638freshman (first year) and senior (fourth year) students from the Faculty of Education(Departments of Science Education, Primary School Teaching, Social ScienceEducation, Pre-School Teaching, Turkish Language Teaching) and Faculty ofScience and Arts (Departments of Turkish Language and Literature, History,Philosophy, Chemistry, Physics).Descriptive method has been used in this research. The data has beenobtained by means of the questionnaire prepared by the researcher. The questionnaireconsists of two parts. There are 36 questions in the first part and 11 questions in thesecond part. The first part involves the comparative views about the two faculties(job opportunities for the students, the quality of faculties and the tendency to preferthose faculties, education at both faculties and the appropriateness of those facultiesto the concept of university) and the second part consists of personal information.Reliability co-efficiency of the questionnaire has been found as .87.The data taken from the research has been statistically evaluated. Todetermine the views of students at the Faculty of Education and Faculty of Scienceand Arts, frequency (f) percentage (%) has been calculated. To investigate whetherthere is a significant difference as far as gender is concerned among the views of thestudents, a chi-square test has been performed. Whether there is a significantdifference has been tested at 0,05 level. To determine whether there is a significantdifference as far as the departments are concerned among the views of the students?frequency, percentage has been performed. To determine whether there is adifference in the views about the communication levels of the students as far as thefaculties are concerned, a t-test has been performed.The research findings have been listed below:1. The students of Faculty of Education and Faculty of Science and Arts stated thatthey had a tendency to prefer the Faculty of Education. However, a great majority ofthe senior students at Faculty of Science and Education, studying Chemistry, History,Physics and Mathematics and a great majority of freshman and senior students at theFaculty of Education, studying Science Education stated that they would havepreferred another faculty if they had been financially better off. Most of the seniorstudents studying Chemistry, Physics, Turkish Language and Literature,Mathematics and Philosophy stated that they preferred the Faculty of Science andArts for their academic career. Freshman and senior students from the department ofPhysics explained that the department they would like to prefer was in anotherfaculty because they would like to increase their job opportunities. A great majorityof the freshman and senior students studying Chemistry, History, Physics, TurkishLanguage and Literature, Mathematics and Philosophy stated that they would preferthe Faculty of Science and Education if they had the same opportunity to become ateacher. A great majority of senior students studying Chemistry, Physics andMathematics said that they would have preferred another faculty if they had hadbetter grades from the university entrance exam.2. Both the students of the Faculty of Education and the Faculty of Science and Artsagreed that the Faculty of Science and Arts enabled their students to gain moresystematic knowledge and this faculty gives more priority to research, at this facultythe courses are more difficult therefore the students need to have broaderbackgrounds and there are more scientific facilities and the students can receive moreuniversal knowledge. However, more than the half of the senior students studyingScience Education at the Faculty of Education and nearly the half of the studentsstudying Pre-School Education agree that the Faculty of Education enable thestudents to gain more systematic knowledge.3. Both the students of the Faculty of Education and the Faculty of Science and Artsstated that as far as the university is concerned, the first faculty that comes to theirmind is the Faculty of Education; the students at this faculty have more initiative(only more than half of the senior students studying Philosophy at the Faculty ofScience and Arts agree that the students at the Faculty of Science and Arts have moreinitiative); and the Faculty of Education gives importance to the training of thestudents to make them individuals who will protect the social order and content ofthe courses at this faculty prepare the students for real life, the Faculty of Educationprovides much more professional consultancy, and there is more practice in thecourses. However, freshman and senior students studying History, Turkish Languageand Literature and Philosophy stated that the Faculty of Science and Arts givespriority to find solutions for the social problems. A great majority of freshmanstudents at the department of History and more than the half of the students at thedepartment of Mathematics explained that the Faculty of Science and Arts aims attraining the students to be individuals who will protect the social order. More thanthe half of the senior students at the departments of History, Physics and Philosophyand a great majority of the students at the department of Turkish Language andLiterature stated that the Faculty of Science and Arts aims at training the students tobe individuals who will protect the social order. More than the half of the freshmanstudents at the departments of Chemistry, Physics and Mathematics believed thatthere is a lot of practice in education at the Faculty of Science and Arts.4. It has been determined that the female students at the Faculty of Education havemore tendencies to prefer that faculty when compared to male students.5. It has been determined that the students at the Faculty of Education and theFaculty of Science and Arts come from low and middle socio-economic classes.6. Both the students of the Faculty of Education and the Faculty of Science and Artsstated that generally the graduates at the Faculty of Education are more advantageousin finding jobs. However, half of the freshman students at the department of ScienceEducation and nearly the half of the senior students at the department of SocialSciences Education believed that graduates from other faculties are moreadvantageous in finding jobs. More than half of the freshman students at thedepartment of Mathematics thought that the graduates of the Faculty of Science andArts have more opportunities to find jobs. More than half of the senior students atthe department of Turkish Language Teaching and Social Science Education and agreat majority of the students at the department of Primary School Education andScience Education, nearly the half of the students at the department of PreschoolTeaching stated that the students from the other faculties have the ability to set uptheir own businesses. The half of the senior students at the department of TurkishLanguage and Literature believed that the graduates of the Faculty of Science andArts can easily adapt to the work (job) environment.7. Freshman and senior students of the Faculty of Science and Arts stated that thestudents of Faculty of Science and Arts are more qualified in general. However, morethan half of the freshman students at the departments of Science Education andPrimary School Education state that the students at the Faculty of Education havebroader general knowledge. A great majority of the senior students at the departmentof Science Education thought that the students at the Faculty of Education can facethe facts from different view points. More than the senior students at the departmentsof Preschool Teaching and Classroom Teaching and a great majority of the studentsat the department of Science Education thought that the students at the Faculty ofEducation have broader general knowledge.
Collections