1948-1991 yılları ilköğretim 5.sınıf matematik ders programlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma 1948-1991 yılları arasındaki ilköğretim 5.sınıf matematik dersprogramlarını program değerlendirme ölçütleri olan hedef ve davranışlar,içerik, eğitim durumları ve sınama durumları yönünden incelenmesindenoluşmaktadır.Veriler Milli Eğitim Bakanlığı'nın 1948-1991 yılları arasındaki ilköğretimprogramları, matematik ders programları ve ilgili dokümanlar aracılığıylatoplanmıştır. Araştırmanın teorik temellerini oluşturabilmek için eğitimprogramları, program geliştirme ölçütleri, ilköğretim ders programları, dersdağıtım çizelgeleri incelenmiştir.Araştırmada evren ve örneklem tayinine gidilmiş; araştırmanın evreniniilköğretim matematik ders programları, örneklemini 1948-1991 yıllarıarasındaki ilköğretim 5.sınıf matematik ders programları oluşturmaktadır.Araştırma sonunda; 1948, 1962 ilkokul program taslağı ve 1968 ilkokul 5.sınıf matematik ders programlarında hedeflerin saptandığı ancak hedefsaptamada uyulması gerekli ilkelere tam uyulmadığı, davranışların ise hiçbelirlenmediği; içeriğin program değerlendirme ilkelerine uygun olarakdüzenlendiği, eğitim durumları öğesinin programlarda hiç yer almadığı, fakateğitim durumları içerisinde yer alan öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri ilearaç-gereçlere programlarda kısmen yer aldığı, sınama durumları içinde herkonunun sonunda ölçme ve değerlendirmenin yer almadığı ancakdeğerlendirme çalışmaları adı altında matematik dersinin değerlendirilmesininönemi belirtilmiş; 1983 ve 1991 ilköğretim 5.sınıf matematik dersprogramlarında ise diğer programlardan farklı olarak hedeflerin davranışsalifadelerinin yazıldığı ve sınama durumları ilkelerine uyulduğu bulguları eldeedilmiştir. The study contained that the primary math lesson programs at the 5thyear students between 1948-1991 was investigated in the vife of target andbehaviours, content, education and examination condition which were called thecriterion of program eveluation.The data were collected through the Ministery of Education?s the primaryprograms, the math programs and related documents between 1948-1991. İnorder to establish the therotical bases of this study, the education programs,thecriterion of the program progsess the primary lesson programs and school-timetables wer analyzed. İn the study, the üniverse and the examples were utilized;the creation of the study included the math programs in the primary education,the examples of the study include the math programs in the primary educationat the 5th year students between 1948-1991.The result of the research shows that the draft of primary programbetween 1948-1962 and the objectives of the primary math lesson programs in1968 at the 5th grade students have been set out, but it has not been conformedwith the essential pirinciples for setting out the objectives behaviours have notbeen determined, content has been arranged in accordance with the principlesof program evaluation, learning situation has not taken part as the element inthe programme, in the testing situations at the end of each leesson has not takenpart testing and assesment, but the importance of the math lesson?s evaluationhas been determined on the aspect of the studies of eveluation, differently otherprograms the primary math lesson programs at the 5th year students between1983 and 1991 the objectives are written in the view of behavioral statementsand followed in accordance with the criterion of the testing situations have beendetermined.
Collections