Askeri eğitim örgütlerinde toplam kalite yönetiminin uygulanabilirliği, Kuleli Askeri Lisesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Son yıllarda başarısını herkesin kabul ettiği bir yönetim felsefesi olan Toplam Kalite Yönetimini insanlık ve medeniyetin gereği olan eğitimdeki uygulaması özellikle askeri eğitim örgütlerindeki durum incelemesi tez konusu olarak seçilmiştir. Tezin birinci bölümünde tezin amacı, kapsamı ve sınırları anlatılmıştır. Toplam Kalite Yönetimi baklanda genel bilgi başlıklı ikinci bölümde kalitenin tarihçesi, geçirdiği evreler, bu konuda etkili olan uzmanların görüşlerine yer verilmiştir. TKY'nin fonksiyonları ayrıntılı bir biçimde incelenmiş; müşteri, takım çalışması, insan eğitiminin önemi, her kademeden katılım, sürekli gelişme (Kaizen) kavramları detaylarıyla açıklanmaya çalışılmıştır. Son olarak uygulanan süreçlerdeki hataları azaltmak maksadıyla kullanılan süreç geliştirme araç ve gereçleri incelenmiştir. Üçüncü bölümde tamamıyla eğitimin özellikleri ve eğitimi TKY ile ilişkilendirme konulan işlenmiştir. Eğitim kurumlarının nihai ürün kalitesi, bu kurumlardaki fiziksel koşullar, bu koşulların eğitime uygunluğu, eğitim müfredatlarının özellikleri, yeterliliği, geliştirilebilirliği incelenmiş, bunların güncel olma koşullan araştırılmıştır. Öğretmenlerin bu konuda heyecanı değerlendirilmiş, konuya katkıları gözlenmiştir. Dördüncü bölümde, Silahlı kuvvetlerinin toplam kalite yönetimine bakışı incelenmiş; kurum bünyesinde TKY teşkilatının oluşturulması, bu konuyla ilgili çalışma yapan şubelerin görev ve sorumluluktan gözlenmiştir. Oluşturulan kalite çemberleri ile neleri başarıp hangi sorunları yerinde çözdükleri, timlerin sunuları seyredilerek değerlendirilmiştir. Beşinci bölümde hem silahlı kuvvetler mensubu hem de toplam kaliteyi uygulayan bir eğitim kurumu olan Kuleli Askeri Lisesi'nde bir anket uygulanmış KALGE (Kalite-Geliştirme) şubesi ile TKY'nin uygulamaları, olayların kronolojik incelenmesi konusunda bilgi alınmış. Anket değerlendirmesi ile okulda gerçekleştirilen sonuçları değerlendirilmiştir. SUMMARY Total Quality Management which everyone accepts its success in the last years, is a management philosophy. Its application on education which is requirement of humanity and civilization and especially situation examination in Military Education Organizations chosen as project subject. In the first part of the project; aim, coverage and the limits are told. Total Quality Management's history, past periods and opinions of the experts who are effective in this subject are placed in the second part which is titled as general information about Total Quality Management. Total Quality Management's functions are examined with details. The terms; customer, team-work, the importance of the human education, participation from every degree, continuous development (Kaizen) are tried to be explained with their details. Developing process equipment and tools which aim to reduce the mistakes in the applied process are examined. In the third part completely, features of education and relation between Total Quality Management and education are explained. Education associations' final product quality, what physical conditions are in these associations and appropriateness of this conditions to the education, features of education curriculums, efficiency, development are examined and their update conditions are searched. Excitement and emotions of teachers are evaluated and their contribution to the subject is observed. In the forth part, armed forces' point of view to Total Quality Management is examined. Organization of building Total Quality Management and duty and responsibilities of the related departments which deals with this subject are examined. By watching teams' presentation, in which subjects succeed and which problems are solved with quality circles, are evaluated. In the fifth part, an questionnaire applied in Kuleli Military High School which is both armed forces' member and which is an education association ii
Collections