İlköğretim öğrencilerinin okuma becerilerinin ölçümü ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırma, ilköğretim 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin,insanın ürettiği seslere duygu boyutunu kazandıran vurgu, ton, durak gibidilin parçalar üstü birimlerini, sesli okuma esnasında yeterince yansıtıpyansıtamadıklarını tespit etmeyi ve tespit edilen okuma hatalarınıngiderilmesi konusunda önerilerde bulunmayı amaçlamıştır.Araştırmanın örneklemini, Muğla il sınırları içinde, merkeze bağlıdokuz ilköğretim okulunun 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıfında öğrenim gören 42erkek ve 108 kız öğrenciden oluşan toplam 150 öğrenci oluşturmaktadır.Seçilen sınıflardaki öğrenci sayıları birbirine eşittir. Örneklem, Türkçe vesınıf öğretmenleri tarafından, okuma becerisini kazanmış öğrencilerarasından seçilmiştir.Araştırmada veriler, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmışders kitaplarından seçilmiş öykü türündeki metinlerin, uzmana veöğrencilere okutulmasıyla elde edilmiştir. Ses kayıt cihazıyla alınankayıtlar, Muğla Üniversitesi Fonetik Araştırma ve Uygulama Merkezi Dr.Atillâ Kıral Fonetik Lâboratuvarı'nda bilgisayar ortamına aktarılmış veokutulan metinlerin diyalog kısımları, dijital ortamda, prosodik unsurlarıçözümleyici programlar vasıtasıyla değerlendirilip, sonuçlar sayı veyüzdeleriyle birlikte tablolara aktarılmış ve tablolardaki veriler, grafikhâline getirilmiştir. Uzman ve öğrencilerin bulguları birbiriylekarşılaştırılmıştır. ABSTRACTThe participants of this study were chosen from the 3rd to 8thgrades in the nine Elementary Education Schools in Muğla centrum.The study aims: (1) to determine whether the students can produceand reflect prosodic companents such as stress, tone and caesura, whichemotional dimension to the human voices, while reading aloud. (2) tomake suggestions about how to overcame the current reading problems.In our study group, there are 150 students, 42 of whom are boysand 108 of whom are girls were selected by the teachers of Turkishlanguage and class teachers among agroup of students with acquiredreading competency. The students were chosen equally in number fromeach class. The data of this study were taken from course books approvedby the Turkish Ministry of National Education. The story-based texts inthese books were read loudly by the experts and the students. The audio-recorded materials were transfered into the computers in MuğlaUniversity, Phonetic Research and Application Center, Dr. Atillâ KıralLaboratory. The dialogue parts of the texts then, were evaluated andinterpreted in a digital atmosphere by means of the software programswhich can analyse the prosodic components of a language. The resultswere shown in the tables and graphics as numbers and percentages. Thedatas of the students and experts were compared with each other.
Collections