Aristoteles`te mükemmel yaşam üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, iyi, amaçve işlev kavramlarının ile bağıntıları incelenir.eudaimonia Eudaimoniaenergeia/etkinlik olması bakımından kendine içkin bir amaçlılığa sahiptir. nsan içinmutluluk da bu bağlamda, içselci bir kavrayış ışığında (internalist) insanın kendiişlevini gerçekleştirmesi olarak tanımlanır. Bu bölümde ayrıca insan için iyi biryaşamın, onun eylem ve etkinliklerine bağlı olduğu düşüncesi ve iyi bir yaşamdatalihin rolü de tartışılır.Çalışmanın ikinci bölümünde günümüzde erdem etiği üzerine yapılantartışmalara yer verilerek bu tartışmalar ışığında Aristoteles etiğinin yeri ve önemiüzerinde durulur. Aristoteles'te etik erdemler ve dianoetik erdemlerin iyi bir yaşamiçin işlevi ve buna bağlı olarak iyi bir yaşamın erdemlerle olan ilişkisi ortayakonmaya çalışılır.Son bölümde ise mükemmel yaşamın doğasının ne olduğu günümüz etiktartışmaları da dikkate alınarak sorgulanmaya çalışılır. Aristoteles üç tür iyi yaşamabiçimi üzerinde durur ki bunlar haz yaşamı, politik yaşam ve düşünsel yaşamdır.Aristoteles'te mükemmel yaşam, düşünsel yaşam yani theoria yaşamı olarakgörülmekle birlikte onu erdemlerden bağımsız olarak ele almanın pek de olanaklıolmadığı üzerinde durulur.Anahtar Sözcükler: Mükemmel Yaşam (Eudaimonia), şlev (Ergon), yi(Agathon), Erdem (Arete), Düşünsel Yaşam (Theoria). This study consists of three parts. The first part focuses on concepts likegood, end, function and their relation among eudaimonia. Eudaimonia, being anactivity/energeia, is end in itself. In the light of internalist understanding of the goodlife, happiness is considered as actualizing/realizing one?s nature/function. Inconnection with this the place of fortune in a good life is also discussed.The second part deals with discussions about virtue ethics and through themthe place and importance of Aristotle?s ethics is being argued. It is also tried toclarify the relation between a good life and virtues.In the final part, nature of a perfect life is tried to be examined with referenceto modern ethical arguments. Aristotle speaks of three kinds of life which is the lifeof pleasure, political life, and philosophical life. For Aristotle perfect life isphilosophical life but the life devoted to theoria is in a sense incomplete withoutvirtues.Keywords: Perfect Life (Eudaimonia), Function (Ergon), Good (Agathon),Virtue (Arete), Philosophical Life (Theoria).
Collections