Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ders denetimine ilişkin görüşleri(Denizli ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı Sosyal Bilgiler Ögretmenlerinin ders denetimine iliskingörüslerini belirlemektir. Buna göre ders denetiminin uygulanması, rehberlik vemesleki yardım ile denetçilerin davranısları ile ilgili olarak Sosyal BilgilerÖgretmenlerinin cinsiyet, mesleki kıdem, ögrenim durumu ve geçirilen denetimsayısı degiskenlerine göre görüsleri belirlenmeye çalısılmıstır.Arastırma betimsel bir arastırma olup tarama modeli kullanılmıstır. Arastırmanınevreni 2006-2007 ögretim yılında Denizli il merkezinde görev yapan 112 SosyalBilgiler Ögretmeninden olusmaktadır. Evren küçük oldugundan örneklemalınmamıstır. Arastırmada veri toplama aracı olarak arastırmacı tarafından gelistirilenSosyal Bilgiler Ögretmenlerinin Ders Denetimine Yönelik Görüsleri Anketikullanılmıstır. 87 Sosyal Bilgiler Ögretmeni anketlere yanıt vermistir. Elde edilenveriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmistir. Verilerin analizi frekans,yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Kruskal Wallis H testi ve tek yönlüvaryans analizi(ANOVA) teknikleri kullanılarak yapılmıstır.Arastırmada su sonuçlara ulasılmıstır: (1)Sosyal Bilgiler Ögretmenleri gerekli dersdenetiminin uygulanması etkinliklerinin ?kısmen? düzeyinde gerçeklestigi görüsünesahiptirler. Ögretmenlerin bu görüsleri arasında cinsiyet, mesleki kıdem, ögrenimdurumu ve geçirilen denetim sayısına göre anlamlı bir farklılık bulunmamıstır.(2)Sosyal Bilgiler Ögretmenleri ders denetimlerinde olması gereken rehberlik vemesleki yardım etkinliklerinin ?kısmen? gerçeklestigi görüsüne sahiptirler.Ögretmenlerin görüsleri arasında cinsiyet, mesleki kıdem, ögrenim durumu vegeçirilen denetim sayısına göre anlamlı bir farklılık bulunmamıstır. (3)SosyalBilgiler Ögretmenleri ders denetimlerinde denetçilerin göstermeleri gereken denetçidavranıslarının ?kısmen? gerçeklestigi yönünde bir görüse sahiptirler. Ögretmenlerinbu görüsleri arasında cinsiyet, mesleki kıdem, ögrenim durumu ve geçirilen denetimsayısı degiskenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıstır. (4)Sosyal BilgilerÖgretmenlerinin olması gereken ders denetiminin uygulanması etkinlikleri, rehberlikve mesleki yardım etkinlikleri ile denetçilerin davranıslarına iliskin görüsleriarasında anlamlı bir farklılık bulunmamıstır. The aim of this study was to determine Social Studies Teachers? opinions about classinspection. In this sense, Social Studies Teachers? opinions, which are associatedwith class inspection application, guidance and professional help, and behaviors ofinspectors, were tried to be determined in respect to sexuality, professional seniority,academic background and inspection experience.In this study, a descriptive research was conducted in survey form. Population of theresearch was consisted of 112 Social Studies Teachers, who worked in centralDenizli during 2006-2007 academic year. Since the population was small, a samplewasn?t taken. In the study, the ?Survey of Social Studies Teachers? Opinions aboutClass Inspection?, which was developed by the researcher herself, was used. 87Social Studies Teachers responded to the survey. Survey data were analyzed withSPSS packet program. Analysis of data was done by using frequency, percentage,arithmetic mean, standard deviation, t-test, Kruskal Wallis test and one way ANOVAstatistical techniques.The results of the research are as below: (1) Social Studies Teachers think that therequired class inspection application activities ?partly? become true. Significantdifference wasn?t found between teachers? opinions, in terms of sexuality,professional seniority, academic background and inspection experience. (2)SocialStudies Teachers think that the required guidance and professional help in classinspection ?partly? becomes true. Significant difference wasn?t found betweenteachers? opinions in terms of sexuality, professional seniority, academic backgroundand inspection experience. (3)Social Studies Teachers think that the requiredbehaviors of inspectors during class inspection, ?partly? become true. Significantdifference wasn?t found between teacher opinions in terms of sexuality, professionalseniority, academic background and inspection experience. (4)Significant differencewasn?t found among Social Studies Teachers? opinions about required classinspection applications activities, guidance and professional help and inspectionbehaviors.
Collections