Aristoteles`te erdem ve adalet üzerine
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalısmanın ilk bölümünde Antik Yunan'daki sairler ve yasa koyucuların erdemve adalet kavramlarına bakıs açıları islenir. Daha sonra Sofistler, Sokrates ve Platon'unerdem ve adalet kavramı üzerine düsünceleri ele alınır.Çalısmanın ikinci bölümde ise, Aristoteles'in erdem üzerine olan düsünceleriaçık kılınmaya çalısılır. Erdemin dogasının ne olduguna, onun, eudaimonia ve iyi ileiliskisine yer verilir. Erdemin belirlenmesinde kullanılan orta olma (mesotes) kavramıaçıklanır. Daha sonra; etik erdemler ve dianoetik (düsünce) erdemler üzerinde durulur.Üçüncü bölümde, adaletin nasıl bir erdem oldugu, diger erdemlerden farkı veonlarla iliskisinin ne oldugu, dagıtıcı adalet ve düzeltici adalet üzerinde durulur. Sonolarak, MacIntyre, Nussbaum ve Erkızan'ın görüsleri ele alınır. Bugünkü adalettasarımları ve bu tasarımlara iliskin temel tartısmalar verilerek adaletin ?iyi?denbagımsız ele alınamayacagı düsüncesi tartısılır. Bu baglamda, yeni liberal anlayısıntemel iki argümanı üzerinden yapılan elestirisine yer verilir. The primary part of the study focuses on the aspects of the poets and lawmakers in the ancient Greek about the concepts of virtue and justice. Later on ,theconception of virtue and justice are discussed in relation to Sophists, Socrates and Plato.In the second part, the thoughts of Aristoteles about virtue is tried to beclearified. The nature of virtue and the relationship between eudaimonia and good isdiscussed. While determining the nature of virtue, the concept of being the middle(mesotes) is explained. Then ethical virtue and dianoetik virtue are discussed.Third part focuses on what kind of virtue the justice is. The differences betweendistributive justice and corrective justice are examined.Finally thoughts of MacIntyre,Nussbaum and Erkızan are considered in connection with the subject matter. Basicarguments about them are given and, as a result, it is discussed that it is impossible toconsider the justice without conception of good. In this context, neo-liberalcomprehension of justice and virtue critically argued.
Collections