Türkiye`de uluslararası sivil toplum kuruluşlarının siyasal karar alma mekanizmalarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sivil toplum kuruluşları, genel bir tanımlamayla, hiçbir ticari amaç gütmeyen,devletlerden tamamen ya da büyük oranda bağımsız olarak çalışan, hukukun belirlediğisınırlar içerisinde toplumun refah seviyesinin yükseltilmesi için, herhangi bir siyasi fikrehizmet etmeksizin çalışan gönüllü kuruluşlardır. STK'lar oldukça geniş bir bölgede görevyapmakta, sosyal alanda devletin uzanamadığı ya da yeterli olamadığı noktalarda toplumunihtiyaçlarının karşılanması için çaba göstermektedirler. Sahip oldukları esnek yapı ile farklıdurumlara uyum gösterebilmekte ve pratik çözümler üretebilmektedir. Yaptıklarıfaaliyetlerde, ulusal ve uluslar arası alanda diğer STK'lar ve kamuoyu ile etkin iletişim vedayanışma içinde hareket edebilme imkan ve kabiliyetine sahiptirler. STK'ların çalışmaşekli, bir konu ya da problem üzerinde yoğunlaşıp, ulusal ve uluslar arası kamuoyunda bukonunun savunuculuğunu yaparak, savundukları fikir lehinde bir kamuoyu oluşumunusağlayıp etkili olmaktır. Bu noktadan bakıldığında kamuoyu yaratabilme gücü de STK'larınsahip olduğu en temel ve önemli özelliklerdendir. STK'ların sahip olduğu bu potansiyel,devletler açısından büyük önem taşımaktadır. Devlet, izlemiş olduğu politikaların amaçlarınaulaşması için, bütün güç unsurlarını aynı hedefe yönlendirilebilmelidir. Toplum tarafındankabul görmeyen, desteklenmeyen kararlar önemli sıkıntılara yol açabilmektedir. Bu nedenlehem katılımın sağlanması hem de uygulamaların etkinleştirilmesi için sivil toplumkuruluşlarının kamuoyu oluşturma gücü önem taşımaktadır. Bu potansiyel olumlu yöndekullanıldığında her yönden olumlu sonuçlar doğurmakla birlikte, devletle STK'lar arasındakiilişkinin olumsuz ya da diyaloğun yeterli olmadığı durumlarda, izlenen politikaların etkinsonuçlar vermemesine neden olabilmektedir. Hatta özel bazı durumlarda, devletleri birmeşruiyet ve temsil krizine sokabilecek derecede önemli bir potansiyeldir. STK'lar,toplumun sahip olduğu bazı hassasiyetlerin istismarı ve bu yolla milli gücün zayıflatılmasıyönünde bir vasıta olarak da kullanılabilmektedirler. STK'lar sahip oldukları özellikler vegünden güne artan önemleriyle birlikte, insani amaçların haricindeki bazı gizli hedeflerehizmet için de bir araç haline gelmektedirler. Sahip oldukları olumlu yönler ve hizmetettiklerini iddia ettikleri insani değerler, bu gizli hedefler için bir kalkan görevigörebilmektedir. STK'ların faaliyetlerinin ve savunduğu fikirlerin, devletin izlemiş olduğupolitikalarla bire bir uyumlu olması beklenemez. Ancak, belirlenmiş olan politikaların anamihverinin dışına çıkması da önemli sorunlara neden olabilir. Bu nedenle, Devlet-STK'lararasında, katılımı esas alan, iyi niyetli, karşılıklı güvene dayanan, her konuda bilgialışverişine müsait bir ilişki tarzı geliştirilmesi oldukça büyük önem taşımaktadır. NGO is an organization not affiliated to political parties, generally engaged inworking for aid, development and welfare of the community. NGOs workindependent of any external control with specific objectives and aim to fulfil tasks that areoriented to bring about desirable change in a given community or area or situation especiallywhich can not be fulfilled by the government. Though NGOs have few formal powers overpolitical decision-making period, they can have great influence in this process by directingthe public opinion. By providing the support of public, they bring an issue to the attention ofthe relevant decision-makers or effect the decision-making process. Although their activitiesare spreaded to a large area, they can succesfully fit the changing situations and present goodsolutions by the help of their flexible structures. Their importance is increasing day by dayand this importance is understood by the nation states well. The increasing globalisation andthe pressure of the citzens to control and regulate the nation state, effect the positions and theaims of the NGOs. But in some special cases, NGOs can be used as instruments forimplementing the secret aims of terrorist actions or foreign intelligence services. Theworking styles and the aims of the NGOs can not be same with the government as a whole.But the main directions of their efforts must be same for finding good and effective solutionsto the problems. NGOs must be included in the political decision-making period and theimplementing phase of the decisions. Their effect over the public and their ability ofdirecting the public opinion must be used for gaining the national objectives by the nationstates.
Collections