Dans formunda yazılan piyano eserlerinin dönemlere göre sınıflandırılması, analizleri ve teknik açıdan incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu yüksek lisans tezinde, dans formunda yazılan piyano eserlerinin gerek bestecinin, gerekse yazıldıkları dönemin özelliklerinden dolayı oluşan, piyano tekniğinde ve yorumlamadaki farklılıkları ortaya konulmaktadır. Bu eserlerin piyano literaturündeki tarihsel gelişimi saptanarak ve teknik açıdan incelenerek, daha güzel ve kolay çalınması için öneriler sunulmaktadır. Elde edilen veriler, dünyaca ünlü piyanist ve pedagogların piyano tekniği üzerindeki çalışmalarına dayandırılmış ve geniş bir kaynak tarama çalışması sonunda elde edilmiştir. Oluşturulan sekiz kişilik örneklem grubu üzerinde, söz konusu teknik ve yorum farklılıkları tespit edilmiş, daha kolay çalmaya yönelik teknik çalışmalar geliştirilmiş ve uygulanmıştır. 10 haftalık çalışma süresi boyunca, bir eserin doğru ve sistematik çalışılması ilkesi doğrultusunda, eserin analizinden başlayan ve birçok temel piyanistik organlarının bilinçli kullamnnnı içine alan teknik çalışmalar yapılmış, öğrencilerin gerekli sonuca ulaşmaları hedeflenmiştir. Uygulamadan çıkan sonuç; yapılan tüm çalışmaların öğrenciye olumlu yönde katkı sağladığı ve çalma kalitesini yükselttiği yönündedir. Yapılan çalışmalar öğrencilerde yeni bir bakış açısı oluşturmuş ve pek çok teknik yanlışların düzeltilmesinde yardımcı olmuştur. IX ABSTRACT In this Master Thesis, differences in piano techniques and interpretation are being detected due to establishing by either the composers or the terms' characteristics on written period. Suggestions for easier and better piano playing are given by detecting the pieces' historical development and examining technically. Datas are based on piano technical methods of very well known, recognized pianists and acquired via excessive literature survey. Technical and interpretation differences are detected on the sample group of 8 students, technical methods of easy playing are developed and applied. In these 10 weeks studying period starting with analysing the piece and due to practising it in correct and sistematic principles, many technical works which covers basic pianistic gestures have been done to reach the necessary conclusions for students. The results of the research shows that all those implementations have a positive impact to increase quality on playing of students. Studies created a new vision for the students and helped them to overcome technical mistakes.
Collections