2005 İlköğretim hayat bilgisi dersi öğretim programındaki öğrenci etkinliklerine yönelik öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 2005 İlköğretim Hayat Bilgisi dersi öğretim programındaki öğrenci etkinliklerine yönelik öğretmen görüşlerini belirlemek amacı ile yapılmıştır.Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplam aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Anket Muğla ili merkez İlköğretim okullarında görev yapan 1. , 2. ve 3. sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Veriler üzerinde istatistiksel işlemler SPSS 15.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Öğretmen görüşlerini belirlemek için frekans (f) ve yüzde (%) hesaplanmıştır. Öğretmen görüşlerinin cinsiyet, eğitim düzeyi, mezun oldukları bölüm, çalıştıkları yere göre anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek için X2 (Kay kare) testi yapılmıştır. Anlamlı fark olup olmadığı 0.05 düzeyinde test edilmiştir. Öğretmen görüşlerinde hizmet yılı ve okutulan sınıflara göre fark olup olmadığını belirlemek için frekans ve yüzde kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin 2005 İlköğretim Hayat Bilgisi dersi öğretim programındaki öğrenci etkinliklerine yönelik genelde olumlu görüş belirtmişlerdir. Öğretmen görüşlerinde cinsiyet, eğitim düzeyi, mezun oldukları bölüm ve çalıştıkları yere göre anlamlı fark bulunmamıştır.Anahtar kelimeler: Hayat Bilgisi dersi, Öğretim programı, Etkinlikler This study was conducted to determine the teachers? opinions on student activities of 2005 primary education life sciences course instructional programmes.In the study, scanning model was applied. As a data collection tool, the survey developed by the researcher was used. The survey was answered by the teachers teaching in first, second, and third grades of the primary schools in Muğla. The data obtained were analyzed through SPSS 15.0 Program Package. Frequencies (f) and percentages (%) were calculated to determine the teachers? opinions. X2 (Chi-square) test was conducted to see whether there are differences in the teachers? opinions with respect to their gender, education level, the department they graduated, and the working place. The significance level was set to be 0.05. In order to determine whether there are differences in the teachers? opinions with respect to the total amount of time spent teaching practice and the grades taught, frequencies and percentages were used.According to the findings of the study, in general, the teachers expressed positive opinions on students? activities of 2005 primary education life sciences course instructional programmes. Moreover, no significant differences were found with respect to gender, education level, the department they graduated, and working place.Key words: Life Sciences Course, Instructional Programmes, Activities.
Collections