6. sınıf yeni sosyal bilgiler öğretimi programındaki öğretme-öğrenme süreçlerine yönelik öğretmen görüşleri: Muğla ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 6. Sınıf Yeni Sosyal Bilgiler Öğretimi Programındaki öğretme-öğrenme süreçlerine yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla programın öğrenme-öğretme süreci, programı uygulayan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşleri kapsamında incelenmiştir.Bu çalışmanın verileri 2007?2008 eğitim öğretim yılında Muğla il merkezi ve merkeze bağlı köylerde bulunan 23 devlet okulunda görev yapmakta olan ve 6. sınıfları okutan 39 sosyal bilgiler öğretmeninden toplanmıştır.Araştırma betimsel nitelikte olup, araştırmayla ilgili verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracı ile toplanan verilerin analizinde; frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama hesaplamalarından yararlanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, 6. Sınıf Yeni Sosyal Bilgiler Öğretimi Programındaki öğrenme-öğretme süreçlerine yönelik olarak; Yeni programda kullanılan yöntem teknik ve stratejiler çeşitlilik ve nitelik olarak yeterli bulunmuştur. Öğretmenlerin uygulamalarında yeni yöntem ve tekniklere yer verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Fakat yeni programda kullanılması öngörülen yöntem tekniklerin uygulanması için sınıf sayılarının uygun olmadığı ve gerekli teknolojik alt yapının mevcut olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Yeni programın öğrenme-öğretme sürecinde öğrencinin daha aktif kılındığı ve kendi düşüncelerini rahatça ortaya koyabilecekleri öğrenme ortamlarının yaratıldığı sonucuna varılmıştır. Yeni programda yer alan etkinliklerin doğrudan verilmesi planlanan becerileri kazandırdığı saptanmıştır. Fakat yeni programda yer alan etkinliklerin planlanması ve uygulanması aşamasında öğretmenlerin zaman problemiyle karşı karşıya kaldıkları, etkinlikler için gerekli kaynak ve materyal temininde sıkıntı çektikleri ve etkinliklerin öğrencililere kırtasiye yükü getirdiği elde edilen bulgular arasındadır.Yeni programın öğrenme-öğretme sürecine yönelik öğretmen görüşlerinin cinsiyete, mesleki kıdeme ve mezun olunan alana göre farklılaştığı görülmüştür. Merkez ve köylerde yeni programın uygulamasında problem alanlarına göre farklılaşma olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Genel olarak programın uygulanması aşamasında; haftalık ders saatinin yeterli olmadığı, yönetici, öğretmen ve velilerin program hakkında yeterli bilgi sahibi olmadıkları, okulların araç gereç ve teknolojisinin yeni programın uygulanmasına elverişli olmadığı ve sınıf mevcutlarının programın uygulanması aşamasında sıkıntı yarattığı sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this stud y is to determine the views of teachers about the procedure of the teaching and learning in the new curriculum of social sciences lesson of the sixth classes. With this aim, teaching and learning process of the new curriculum is examined by the views of Social Sciences teachers who have applied it.The data of this study was gathered from 39 Social Sciences teachers, who have taught to sixth classes and worked in 23 Public schools which are in the center of Mugla and the villages around Mugla in 2007-2008 Education Year.The study has been descriptive and in order to collect data, the researcher has used a data collecting tool which was developed by himself. While analysing the data which was gathered from the data collecting tool; frequency, percentage, Standard deviation, arithmetic mean have been used.According to the results of the study, in the teaching and learning processes in the new curriculum of Social Sciences Lesson of the sixth classes, the methods, techniques and strategies used in the new curriculum, are found sufficient as in variety and quality. It is concluded that the teachers use new methods and tecniques in their applications. However, it is also concluded that, in order to apply methods and techniques which have seen necessary for the new curriculum, the number of the classes has not been convenient, and technological equipments, which are necessary in implementing the lessons, have not existed. It is found that in the teaching and learning process of the new curriculum, the students have been more active and the new learning environments have been created in which students can express their ideas freely. It is assigned that the activities in the new programme which are given thoroughly have gained the skills which were planned. On the other hand, in planning and applying process of the activities in the new programme, it is found that the teachers has come across with time problem and have problems with finding materials and sources for the lessons and also the activities weigh upon the students with the cost of stationary.It is seen that the views of teachers in the learning and teching process has become different according to the sex, priority of career and graduation section. It is also concluded that in implementing the new curriculum in the center and the villages of Mugla, there have been differences in problem areas.In general, while applying the programme, it is come to a conclusion that the hours of the lessons in a week has not been sufficient; directors of the schools, teachers and the parents of the students have not had necessary knowledge about the curriculum; the equipments, technological sources of the schools have not been convenient and the number of students in classes has caused difficulties in implementing the new curriculum
Collections