Bilgi toplumu organizasyonlarında eğitimin stratejik boyutu ve Kocaeli işletmelerinde eğitim strateji etkileşiminin incelenmesine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IX ÖZET Anahtar Kelimeler: Bilgi toplumu, yönetim yaklaşımları, insan kaynaklan, işletmeler ve eğitim, strateji. İnsanlık var olduğundan bu yana sürekli bir değişim olgusu ile karşı karşıya kalmıştır. İnsanlık tarihinde yaşanan toplumsal değişimlerin, farklı kriterler kullanılarak incelenmesi ve sınıflandırılması mümkündür. Ancak hangi kriter kullanılırsa kullanılsın, asıl değişen insanların yaşamla ilgili algılamaları, diğer bir değişle de yaşam paradigmasıdır. Bir toplumsal yapıda kabul gören doğrular bütünlüğünün oluşturduğu paradigma değiştiğinde artık tam anlamı ile yeni bir toplumsal yapıdan söz etmek mümkündür. Günümüzde bu yapılardan sanayi toplumu yapısı ağırlıklı olarak varlığım sürdürse de hızla değişmektedir. Sanayi toplumu anlayışına bir paradoks olarak, giderek insan emeği yine en önemli üretim faktörü haline gelmektedir. Sanayi toplumu ile birlikte insan emeğinin fiziksel öneminin azalmasına rağmen zihinsel yönünün önemi giderek artmaktadır. Günümüzde değer yaratmada en önemli faktör olan bilginin temel kaynağı da insandır. Bu sebeple yeni gelişen üretim anlayışında insan emeği temel noktayı oluşturmaktadır. Günümüz işletmeleri bu gerçeğin farkına varmak ve insan temelli bir anlayış oluşturmak durumundadırlar. Bu sebeple işletmedeki eğitim faaliyetleri işletme için hayati öneme sahip, stratejik bir unsur haline gelmiştir. Uygun bir eğitim yapısının oluşturulması, bu gün ile gelecek arasında bir bağlantı anlamına gelmektedir. İşletmeler uygun bir eğitim sistemi oluşturmak için öncelikle iç ve dış çevrelerini doğru olarak tanımlamalıdırlar. Bu konuda işletme stratejisi önemli bir araç olmaktadır. Bu sebeple eğitim faaliyetleri ile işletme stratejileri arasındaki bağlantı önem arz etmektedir. İşletmenin içinde bulunduğu rekabet ortamı ve bu rekabet ortamındaki yerinin tanımlanması ile faaliyet gösterdiği coğrafi alan işletme stratejisinin oluşturulmasmda önemli unsurlardır. Söz konusu unsurlar işletmelerin eğitim yapısının şekillendirilmesinde, eğitim amaçlarının öncelik sıralamasını, eğitimin kapsamı ve eğitim biriminin organize olma biçimi üzerinde önemli etkiye sahiptirler. X ABSTRACT Key words: information society, management approaches, human resources, strategy, business and training. Humanity faces to the reality of continious change. From the very beginning. It is possible to examine and classify social transformations using different criteria. Regardless of the criteria used, however, virtual change is life perceptions of human beings, to put another way,life paradigm. When the paradigm consisting of generally accepted. Facts changes one can talk about totally a new social structure. Although industrial social structure predominates today, it has been transforming rapidly, and paradoxically human labor turns out to be the the most important production factor, once again. As physical importance of labor diminishes intellectual aspect of it increases. Basic source of knowledge, main value creating factor of today's World, is human being. Thus labor constitutes the base point for the newly developing production perception. Today's enterprises need to be aware of this fact and develop a human- oriented approach. Training turned out to be vital, strategic element for enterprises. Training ought to be percieved as an investment for future. Thus, forming an appropriate educational structure means a connection between today and the future. Bussinesses to have correct definition of their internal and external environment in order to from proper educational system. Bussiness strategy is an important veçhile in this matter. Association between training activities and bussiness strategies is of great importance. Competitive environment, defining of competitive position of the business, and the geographical area in which the bussiness operates, play vital roles. These factors are important in terms of forming training activities as well. Factors playing a vital role in making up the strategy carry effects on the formation of training structure, ranging priorities of educational objectives, content of education, and organizational from of educational unit.
Collections