Küçük ve orta ölçekli konaklama işletmelerinde hedef pazar belirleme: Muğla ili`nde faaliyet gösteren butik oteller üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm endüstrisinin temel dinamiklerinden biri, konaklamadır. Günümüzde, konaklama ihtiyacının karşılandığı farklı tür ve nitelikte birçok işletme faaliyet göstermekte ve bulundukları ülkelere, sahiplerine, çalışanlarına ve etkileşim içinde oldukları diğer kişi ve kuruluşlara önemli katkılarda bulunmaktadırlar. Konaklama sektörü içinde küçük ve orta ölçekli olarak faaliyet gösteren işletmeler, en büyük grubu oluşturmaktadır. Bu işletmelerin mümkün olan en az sorunlarla faaliyetlerini sürdürmeleri, sektörün mevcut durumu ve geleceği açısından önem taşımaktadır.Türkiye'nin turizme elverişli doğal ve tarihi güzellikleri ülkemizde turizm sektörünün gelişimini fazlasıyla desteklemektedir. Ancak kontrolsüz yapılaşma, deniz kenarlarında beton duvarlar inşa edilerek tabiatın bilinçsizce katledilmesi sektöre darbe vurmaktadır. Bu nedenle, günümüzde çevrenin doğal bitki örtüsüne zarar vermeden inşa edilen ya da eski yapıların restore edilerek turizme kazandırılan küçük ve orta ölçekli işletmeler olarak karşımıza çıkan Butik Otel işletmeleri bu bağlamda yükselen değer haline gelmektedir. Ülkeye gelen turistler de daha çok bu tip işletmelerde konaklamayı tercih etmektedirler. Bu tip işletmelerde kalan turistler, evlerini aratmayacak bir konforla ağırlanırken personel ve yöneticilerle yakın iletişim kurma şansına sahip olmaktadırlar.Değişen turizm eğilimleri, turist taleplerindeki farklılaşma, ağırlaşan rekabet koşulları işletmelerin farklı ürün ve hizmet sunumuna yönelmesini zorunlu kılmıştır. Butik otel işletmeleri bu noktada devreye girerek, kişiye özel ve kaliteli hizmet sunumu ile turizme fark katmaya çalışmaktadır. Turistleri hem samimi bir ortamda ağırlamakta, hem onlara tarihi bir mekanda konaklama fırsatı vermekte, hem de yörenin yaşam tarzını yakından gözlemleyebilme şansına olanak tanımaktadırlar. Fakat, bir işletmenin bütün müşteri gruplarına yönelik ürün ve hizmet üretmesinin hem çok zor hem de maliyetli olmasından dolayı işletmelerin, kendilerine belirli müşteri gruplarını hedef pazar olarak saptamaları gerekli olmaktadır.Genel olarak değişen yapısı ve yeni eğilimleri ile turizm sektörü incelenerek, bu değişiklikler doğrultusunda yeni bir işletme çeşidi olarak karşımıza çıkan butik otel işletmelerinin tanıtımı yapılarak, Türk turizm endüstrisine olan katkılarını saptamak, neler sağlayabileceğini bulmak, bu işletmelerin sorunlarını öğrenmek, istek ve beklentileri doğrultusunda, -mevcut imkânlar çerçevesinde- sorunlarına dikkat çekmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek, hangi pazarlama araçlarının kullanıldığı ve müşterilerin işletmeye hangi kanallarla geldiğini belirlemek ve beraberinde pazarlama ve hedef pazar stratejilerini incelemek; bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Ayrıca; yapılan analizler neticesinde elde edilen veriler ile, ülkemiz küçük ve orta ölçekli konaklama işletmelerinin durumunun ortaya konulması amaçlanmıştır. One of the basic dynamics of tourism is accommodation. Today, many different kinds and qualities of businesses operate to meet the needs of accommodation and they contribute significantly to the countries they are in, their owners, employees and whoever they interact with. Small and medium scale businesses in the sector of accommodation make up the biggest category. It is quite important for these businesses to continue operating with minimum number of problems in terms of the current and future position of the sector.Turkey?s natural and historical beauties available for tourism facilitate the development of the sector a great deal in our country. However, uncontrolled consruction and damaging nature unconsciously by building concrete walls on the sides of coastlines keep weakening the sector. In this respect, Boutique Hotels stand out as an asset as middle and small scale businesses, which was built either by protecting the natural plantation or by restoring old buidings. Besides, yhe tourists visiting our country tend to prefer such places more. The tourists staying at these home-like places have the chance to have close interaction with administrators and employees.Changing tourism trends, differentiations of tourist demands and severe conditions of competetion have made businesses go into presentations of different products and services. Boutique Hotels are trying to make a difference with personal and high qualiity service presentations. They are both hosting their guests in a friendly atmosphere and giving them a chance to stay in a historical place and to observe the region?s way of life. However, as it is both costly and difficult for a business to provide products and services appealing to all customer groups, it is necessary that businesses specify a certain group of customers as their target market.The main goal of this research is to introduce Boutique Hotels as a new business in generally changing structure and trends of tourism, to determine its contributions to Turkish tourism industry, to find out what else it may provide more of, to get to know about the problems of these businesses, to attract attention on their problems according to their demands and expectations ?in the frame of existing facilities- and to develop some solutions, to specify what kinds of marketing tools are used and through what channels customers go to the hotel whereby to examine marketing and target market strategies. Furthermore, it is also aimed to clarify the current condition of small and medium scale businesses in our country through some more analyses.
Collections