Muğla Üniversitesi`nde okuyan öğrencilerin çoklu zekâ alanlarina göre rekreasyon tercihlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; 2007 ? 2008 eğitim öğretim yılında Muğla Üniversitesi'nde öğrenimlerine devam eden öğrencilerin, okul, ders ve çalışma, uyuma, yemek yeme gibi zorunlu ihtiyaçlarını giderdikten sonra kalan serbest zamanlarında en çok yapmayı tercih ettikleri rekreasyon etkinlikleri ile çoklu zekâ alanları arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. 715 adet öğrenci bu çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul etmiştir. Bu çalışmada öğrencilerin çoklu zeka alanlarının belirlenmesi için Özden (2003) tarafından geliştirilen 5'li Likert tipindeki Çoklu Zeka Envanteri uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin serbest zamanlarında en çok yapmayı tercih ettikleri etkinlikleri belirlemek için Rekreasyon Tercih Listesi'nde yer alan etkinlikleri işaretlemeleri istenmiştir. Bu anketlerden elde edilen verilere göre, öğrencilerin çoklu zeka alanları ve rekreasyon tercihleri arasındaki ilişkinin incelenmesi için basit korelasyon (p < 0,05) analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, çoklu zeka alanları ve rekreasyon tercihleri arasında genel olarak düşük derecede anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. Bu sonuçlara göre, ileriki çalışmalar yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: rekreasyon tercihleri, çoklu zeka alanları, üniversite öğrencileri The purpose of this study was to examine the relationship between the recreation preferences of the students who currently enrolled in Muğla University in 2007 ? 2008 academic year and their multiple intelligence areas. 715 students were voluntarily participated in the present study. In order to determine the students? multiple intelligence areas, a scale with a 5-point Likert type, the Multiple Intelligence Scale which was developed by Özden (2003) was applied to the volunteer students. In addition, the students were asked to complete the Recreation Preference List in order to examine their recreation preferences. The data were analyzed with using simple correlation (p < 0,05). According to the correlation analysis, the general results of the present study indicated that there was a significant but lower relationship between the multiple intelligence areas and recreation preferences. According to the results of the study, suggestions for the future researches were explained.Keywords: recreation preferences, multiple intelligence areas, university students
Collections