Fransa`daki Türk göçmenler ve kuşaklar arasındaki etkileşimde eğitimin rolü: Sosyolojik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; başlangıçta, Avrupa'ya kısa süreli çalışmak ve para kazanmak amacıyla giden, ardından, ailesini de oraya götüren öncül göçmenlerin, orada doğan ya da büyüyen sonraki nesillerle nasıl bir ilişki içerisinde olduğu ve gittikleri yerdeki eğitimin bu süreci nasıl etkilediği üzerinedir. Nesiller arası etkileşimin nasıl meydana geldiği; ilk göç edenlerin, sonrakiler için nasıl bir zemin hazırladığı, eğitimin geriye göç etme düşüncesini ne derece değiştirdiği ve bizzat göçmenler üzerinde nasıl bir etkisi olduğu da araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Göç etmeden önceki ve sonraki sosyo-ekonomik özellikler, göç süreci ve sonrasında yaşanan sorunlar, göç nedenleri ve beklentileri de mülakat yapılan grubun söylemleri doğrultusunda incelenmiştir. Bu doğrultuda, Almanya'dan sonra Türkiye'den en fazla göç almış Avrupa ülkesi konumunda bulunan Fransa'da, 1970'lerden itibaren başlayan, 1980 ve 1990'lı yıllarda şekil değiştirerek devam eden Türk göç süreci, yukarıda söz edilen sosyo-ekonomik faktörler çerçevesinde incelenmiştir. Fransa Türkiyeli Göçmen Dernekleri Konseyi (CFAIT ? Conseil Français des Associations d'Immigrés de Turquie) tarafından yönlendirilerek örneklem alanı olarak belirlenen, Fransa'daki Ile de France bölgesindeki Paris yakınlarındaki Chelles kasabası, Türk göçmenlerin yoğun olduğu kasabalardan birisi olup, araştırma bu bölgede tarafımca yürütülmüştür. Yürütülen yüksek lisans tez çalışması, araştırma projesi olarak Muğla Üniversitesi proje fon saymanlığı tarafından desteklenmiştir. The main purpose of this research project is to identify the relationship between the first generation (foreground immigrants), who immigrated to European countries for a short working period to make money and then moving to those countries with their families, and the second generation who was born and raised in there. In addition to that the effect of the European countries? education system will be considered on this process. The way interaction between two generations takes place, how the first generation laid the ground for the following (second) generation and the education system effects the idea of remigration and how education, itself effects the immigrants will also be in scope of this research study. In addition to that the socio economic status before and after the immigration, the immigration process and the problems experienced after it, the reasons of and expectations after the immigration will also be foraged. France, following Germany, has been the second European country, getting guest workers from Turkey in 1970s. The Turkish immigration process that has been going on in different ways on 1980s and 1990s will also be analyzed in scope of the socio economic factors mentioned. Ferhat Değer, who is doing Ma, in Chelles district of France, will implement this research study.
Collections