Konumlandırmada kuşak analizi yardımıyla tüketici algılarının tespiti: Türk otomotiv sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün yoğun rekabet koşullarında ayakta kalmak isteyen işletmeler sürekli yenilik arayışında olmalı ve piyasa koşullarını yakıdan takip etmelidirler. Rekabetçi ortamlarda müşteri eğilimini yakından takip eden ve müşteri ihtiyaçlarına kısa bir süre içerisinde cevap veren işletmeler, diğerlerine göre piyasada avantaj sağlamış olacaklardır. Bu durumu yakından takip etmek için pazar araştırmalarına önem verilmesi gerekmektedir.İşletmeler ürün konumlandırmalarını müşteri eğilimleri doğrultusunda gerçekleştirebilmektedirler. Bu bağlamda, müşterilerin gruplandırılması ve işletmelerin konumlandırmalarının buna göre gerçekleştirilmesi, işletmelere kolaylık sağlamaktadır. Bazı işletmeler sadece bir gruba odaklanırken bazıları ise tüm gruplar için farklı çözüm ve ürün önerileri sunmaktadırlar.Üç bölümden oluşan bu çalışmanın birinci bölümünde, tüketici kavramı ele alınıp tüketici davranışı ayrıntılı bir şekilde incelenecektir. Çalışmanın ikinci bölümünde, stratejik pazarlama planlaması ve bunun aşamaları olan; pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve pazar konumlandırma konularına yer verilecektir. Kuşak kavramı açıklanarak, kuşakların kronolojik olarak sıralaması ve incelemesi yapılacaktır. Çalışmanın üçüncü bölümde, ilk olarak kısaca Dünya'da ve Türkiye'de otomotiv sektöründeki mevcut durum ortaya konulacaktır. Ardından, Muğla ili Merkez İlçe'ye kayıtlı 76.169 B sınıfı ehliyete sahip bireyler üzerinde uygulanmış olan marka algısı anketi ile kuşaklar arasında tüketicilerin marka algılarında farklılık olup olmadığı tespit edilecektir.Uygulamalı araştırmanın sonucunda ulaşılan verilerin ışığında, Baby Boomers kuşağındakilerin her kriter açısından daha köklü ve bilinen markaları tercih ettiklerini, son dönemlerde oldukça büyük gelişmeler gösteren Peugeot, Citroen, Toyota, Kia, Chevrolet gibi markalara pek fazla güvenmediklerini söylemek mümkündür. X ve Y kuşağının ise, Baby Boomers kuşağının değerlendirmelerine katılmakla birlikte, alternatif markalara da şans vermektedir. In today?s cut-throat competition, companies must always seek for innovation and must follow market conditions closely for survival. In competitive conditions, companies which pursue follow tendencies of customers and response to customer needs quickly may gain competitive advantage in market. It is needed to pay importance for market research for following market conditions closely.Companies position their products through tendencies of customers. In this context, to segment their customers and position themselves based on segmentation provide easiness for companies. Some of the companies focus only a group whereas some of them offer product differentiations for all groups.In first part of this study, composed of three, terms of ?consumer? and ?consumer behavior? is discussed in detail. In second part of the study, strategic market planning and segmentation, targeting and positioning, which are stages of strategic market planning, is handled. Term of ?generation? is explained, the generations are analyzed and put in a order chronologically. In third part of the study, the current condition of automobile industry in Turkey and in world is briefly presented. After that, by brand product perception questionnaire which is applied to people who have 76.169 B driving license, is registered in Muğla-center, the brand perceptions of customers between generations is researched whether there is a difference.In the lights of data achieved as a result of research, it can be said that Baby Boomers generation prefer more known brands in terms of every criteria, don?t trust much on such brands as Peugeot, Citroen, Toyota, Kia, Chevrolet.
Collections