Bilgi yönetimi, yaratıcılık yönetimi ve iletişim bağlantısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi çağına geçiş sürecinde hız kazanan teknolojik gelişmeler ile birlikte, işletmelerde bilgi yönetimi, yaratıcılık yönetimi ve iletişim temelinde yoğunlaşıldığı gözlenmektedir. Bu çalışmada bilgi yönetimi, yaratıcılık yönetimi ve iletişim kavramları incelenmiş; bilgi yönetiminde yaratıcılık ve iletişim bağlantısı kurulmaya çalışılmıştır. Çalışma literatür taraması ve uygulama olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Literatür kısmında anahtar kavramlar açıklanmıştır. Yaşadığımız çağda, bilgi, bilinen üretim faktörlerini ikamesi olarak kullanılabilmektedir. İşletmelerde bilginin etkin kullanılabilmesi için organizasyon yapılan yeniden gözden geçirilmiş, işletmeler, amaçlarına göre kendilerine uygun yapılanmalar tercih ederek, yeniden yapılandırılmıştır. İşletmelerde, bilgi ve yaratıcılık yönetimi araçları geliştirilmiştir. Bilgi yönetimi, rekabetçiliği arttırmak için bilgiyi yaratma, bulma, elde etme ve harekete geçirmeye yönelik stratejik bütünü olarak algılanabilir. Bilgi yönetimi, içsel ve dışsal olarak paylaşılacak bilginin, kimlerle ne şekilde, nasıl paylaşılacağım ve nasıl kullanılacağını içermelidir. Yaratıcılık yönetimi işletmelerdeki mevcut ve potansiyel yeteneklerin ve yetkinliklerin açığa çıkarmasına yönelik çalışmalar bütünü olarak görülmüştür. İletişim ise; işletmelerde bütünlüğü sağlayan bir olgu olarak değerlendirilmiştir. Bilgi çağının işletmelerinde; başarırım anahtarı değer yaratabilme derecesiyle doğru orantılı bir seyir izlemektedir. İşletmelerde değer yaratabilme yetisinin varlığı için; bilgi organizasyonlarında bilgi ve yaratıcılık yönetiminin uygulanması, uygulamanın etkin kılınması için, ayrıca koşulsuz iletişim gerekmektedir. Uygulama kısmında Kocaeli'ndeki işletmelerde; bilgi edinim, bilgi yönetimi araçları, organizasyon yapılan, yaratıcılık yönetimi ve iletişim şekillerineVI ilişkin bir araştırma yürütülmüştür. Araştırma sonuçlan, araştırma kapsamındaki işletmelerin bilgi yönetimi, yaratıcılık yönetimi ve iletişim konusundaki uygulamalarının beklenenleri gerçekleştirmeye yalan düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. İşletmelerin, organizasyonel yapılanmaları, yönetim araçları ve iletişim ağları arasındaki koordinasyonu optimal kılmaları gerekmektedir. Along with the technological developments that have gained speed in process of transition to the knowledge era, it is observed that the businesses have concentrated on knowledge management, creativity management and communication. In this study, knowledge management, creativity management and communication concepts are studied and it is intended to make connection between creativity and communication in knowledge management. This study is composed of two phases including literature screening and application. In the literature section, the key concepts have been clarified. In the era we are living in, the knowledge can be used as a substitution of the known production factors. To be able to effectively use the knowledge in the businesses, the organization structures have been reviewed again and the businesses have been restructured by selecting the structures appropriate their special purposes. In the businesses, the means of knowledge and creativity management have been developed. The knowledge management can be perceived as a whole strategy aiming to create, locate, obtain and set into action the knowledge in order to increase competitiveness. The knowledge management should contain how and with whom will the internally and externally shared knowledge be shared and how to be used. The creativity management has been considered a whole study aiming at revealing the existing and potential skills and competencies in the businesses. And the communication has been considered a phenomenon providing the entirety in the business places. In the businesses of the knowledge era, the key to success is progressing in parallel to the value creation level. To have a value creation skill in the businesses, it is needed to apply knowledge and creativity management in the knowledge organizations, and furthermore an unconditional communication is needed to reach an effective application.vm In the application section, a study concerning data acquirement, knowledge management tools, organization structures, creativity management and communication ways in the businesses of Kocaeli has been implemented. The results of the research has revealed that the applications of the businesses involved in the research regarding knowledge management, creativity management and communication are nearly as expected. The businesses are required to optimise the coordination among their organisational configuration, management tools and communication networks.
Collections