Beden eğitimi ve spor yüksekokullarında görevli akademik personelin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında görevli akademik personelin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşleri isimli araştırmanın amacı; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında görevli akademik personellerin öğrenen örgütle ilgili görüşlerini, öğrenen örgüt olma yolundaki engellerini ve öğrenen okul kültürüne ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşabilmek için Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında görevli personelin ne gibi rolleri vardır, öğrenme engelleri nelerdir, nasıl öğrenen örgüt olabilirler, öğrenen örgüt kültürüne ilişkin araştırmanın kapsamındaki farklı okullarda görevli personelin, cinsiyet, yaş ve kıdemlerine göre görüşleri arasında anlamlı bir farklılık var mıdır, sorularına cevap bulunmaya çalışılmıştır.Araştırmada 4 tane kişisel soru ile birlikte toplamda 69 sorudan oluşturulmuş bir anket kullanılmıştır. 40 Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda görevli toplam 330 akademik personele uygulanmıştır.Araştırmadan elde edilen bilgiler özetle: Cinsiyete göre yapılan t-test sonucunda örgütsel roller ve öğrenen okul kültürüne ilişkin görüşlerde anlamlı fark bulunmazken, örgütsel engellere ilişkin anlamlı fark bulunmuştur.Kıdeme göre yapılan ANOVA testi sonucu alt değişkenler arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Yaşa göre yapılan ANOVA testi sonucunda erkek katılımcılarla alt değişkenler arasında anlamlı fark bulunmazken, bayan katılımcılarda öğrenen okul kültürü oluşturmaya ilişkin görüşlerde yaşa göre anlamlı fark bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğrenen örgüt, örgütsel öğrenme, öğrenen okul. The aim of this structure is to introduce the ideas of academic personnels of School of Physical Education and Sport about learning organization, the diffuculties in learning organization and their ideas about learning school culture.In order to achieve this aim what kind of roles do the academic personnel in School of Physical Education and Sport have what are the diffuculties of learning, how to be a learninig organization and if there are any significant differences between the academic personel of different gender, age and seniority in different school included in this structure are all questioned in details.In this structure there is a survey of 69 questions including 4 personel ones. It is applied to totaly 330 academic personnels of 40 School of Physical Education and Sport.Datas obtained by the structure are briefly:The result of t-test related to gender are that while there are no significant differences in organization roles and the ideas of learning school culture, there is one in organizational diffulculties.The result of ANOVA test according to seniority is that there is no significant difference between subfactors. The result of ANOVA test according to age is that there is no significant differences between male participants and subfactors, but female participants a significant difference is found about the ideas of forming learning school culture according to age among the female participants.Key Words: Learning organization, learning school, organizational learning.
Collections