Yapılandırmacı yaklaşıma göre ilköğretim 6 ve 7.sınıf Türkçe ders kitaplarındaki değerlerin incelenmesi (Muğla ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmamızda, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ile İlköğretim kurumlarının amaçlarındaki maddeler, değer haline dönüştürülmüş, değerlerden hareketle hazırlanan Değer İnceleme Formu kullanılarak, 6. ve 7. sınıf Türkçe ders kitapları incelenmiştir.Araştırmanın amacı, İlköğretim 6. ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki değerleri incelemek; bu değerlerin metinlerdeki dağılımlarını ve oranlarını tespit etmektir.Değer İnceleme Formundaki 73 değer örneklem grubundaki metinlere uygulanmıştır. Araştırmanın amacına göre belirlenen değerlerin ders kitaplarında hangi oranda yer alıp almadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Ders kitaplarındaki metinler incelenirken, ulaşılan sonuçlar grafik olarak gösterilmiştir.Araştırma, 2006?2007 eğitim-öğretim yılında Muğla iline gönderilen ders kitapları üzerinde yapılmıştır. 6. ve 7.sınıflarda okutulan metinler ve metinlerde geçen değerler veri kabul edilmiştir.Araştırmanın yöntemi; betimsel alan araştırması yöntemidir. Araştırmada, genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Tezin evrenini, Millî Eğitim Bakanlığının 2006?2007 eğitim-öğretim yılında Muğla iline göndermiş olduğu Türkçe ders kitapları oluşturmaktadır. Tezin örneklemini, 2006?2007 eğitim-öğretim yılında okutulan İlköğretim 6 ve 7.sınıf Türkçe ders kitaplarındaki 48 metin oluşturmaktadır.İnceleme sonucunda, ders kitaplarında en çok ?Çalışkan Olma Değeri?, ?Zorluklar Karşısında Yılmama Değeri?,?Yaratıcı/Yapıcı Olma Değeri? , ?Sabırlı Olma Değeri?,?Canlıları Sevme Değeri?,?Yardımsever Olma Değeri?, ?Öğrenmeye Meraklı ve İstekli Olma Değeri?,?Çalışma Bilincini Taşıma Değeri?, Yapıcı Eleştirel Düşünceye Sahip Olma Değeri?,?Vatansever Olma Değeri?,?Bireysel/Toplumsal Sorunları Tanıma ve Çözebilme Değeri?,?Araştırmacı Olma Değeri? ve ?Okuma Alışkanlığı Kazanma Değeri? nin olduğu tespit edilmiştir.Ders kitaplarında ?Ağırbaşlı Olma Değeri?,?Bayrağa Saygılı Olma Değeri?, ?Kanunlara İtaat Etme Değeri?,?Misafirperver Olma Değeri?,?Tarihî Eserlerimizi Koruma/Sevme Değeri?ne ise yer verilmemiştir. The aim of this research is to analyse the values in the Turkish Books of the 6th and 7th grades and find out the range and rate of these values in the texts.The general purposes of Turkish National Education and Primary Education were analysed and values were found. 6. and 7. grade course books were examined by using the Value Evaluation Form which had been prepared according to these values. Also, the values existing in the texts of the course books were analysed and determined to make comparison. Values were showed in graphics during the analysis of data.Research were done according to what had been sent to Muğla in 2006-2007 education year. The texts read by 6. and 7. grade students and the values existing in those texts were accepted as data.The method of the research is field description method. In the research, general analysis method has been used. The Turkish Course Books that The Minitery of National Education sent to Muğla in 2006-2007 academic year were used in the research. 48 texts in the Turkish Course Books of 6th and 7th grades that The Ministery of Natinonal Education sent in 2006-2007 academic year set example for the thesis.According to the results of the survey , ?Being Hardworking? , ?Not to be daunted by difficulties? , ?Being Creative/ Constructive?, ?Being Patient? , ? Loving living creatures? , ?Being Helpful? , ?Being curious and enthusiastic to learn? , ?Having the conscious of studying? , ?Having Constructive Critical Thought Style? , ?Being patriot? , ?Knowing and Solving Personal/ Social Problems? , ? Being Investigative? , ? Gaining the Habit of Reading? are the most visible values in the course books.The values such as ? Being Earnest? , ? Being Respective to Flag? , ? Obeying the Laws? , ? Being Hospitable? , ? Preserving/ Loving Our Historical Monuments? don?t take part in the course books.
Collections