Beyin temelli e-öğrenmenin (e-learning) ilköğretim İngilizce dersi 7.sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı beyin temelli e-öğrenme yoluyla işlenen İngilizce dersi ile geleneksel dil öğretim metodunu (Grammar Translation Method) farklı sınıflara uygulayarak öğrencilerin akademik başarıları ve İngilizce dersine yönelik tutumları üzerinde etkisinin olup olmadığını incelemektir. Araştırma ön test - son test deneme modelli bir çalışma olarak desenlenmiştir.Araştırma 2008-2009 eğitim-öğretim yılı II. Döneminde 4 haftalık bir sürede gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa-İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası İlköğretim Okulu'nda okuyan 7. Sınıf öğrencileri (N=102) oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grubunu oluşturan şubeler yansız olarak seçilmiştir.Araştırmada ilk olarak; deney ve kontrol gruplarındaki tüm öğrencilere, ?İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği? uygulanmış ve derse yönelik tutumları belirlenmiştir. Daha sonra her iki gruptaki öğrencilere, ?Technology: Friend or Foe? ? Pros? ünitesiyle ilgili akademik başarı testi uygulanarak ön bilgi düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler, aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerine göre analiz edilmiş ve gruplar arasında farklılaşmaya rastlanmıştır. Bu farklılaşmanın anlamlı olup olmadığını belirlemek için tek yönlü ANOVA sonuçlarına bakılmış ve gruplar arasında kontrol grubu lehine anlamlı bir farklılaşma olduğu saptanmıştır. Akademik başarı testi ve tutum ölçekleri araştırmacı tarafından hazırlanmış olup alanında uzman kişilerce değerlendirilmiş ve üzerinde gerekli çalışmalar yapıldıktan sonra öğrencilere uygulanmıştır.Deney grubundaki öğrencilerle (N=67) beyin temelli e-öğrenme yoluyla ünite konuları işlenmiş, kontrol grubunda ise (N=35) geleneksel dil öğretim yöntemi (Grammar Translation Method-Dilbilgisi Çeviri Yöntemi) kullanılarak ünite işlenmiştir. Araştırma sonunda her iki gruba da, daha önce uygulanan akademik başarı testi son test olarak uygulanmış ve iki uygulama sonucunda alınan puanlara kovaryans analizi uygulanmıştır. Uygulama sonunda tutum ölçeği tekrar uygulanmış ve elde edilen veriler kovaryans (ANCOVA) analizi sonuçlarına göre değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara bakıldığında, İngilizce dersinde beyin temelli e-öğrenme yoluyla işlenen deney grubundaki öğrencilerin ünitedeki akademik başarıları, geleneksel dil öğretim yöntemi (Grammar Translation Method-Dilbilgisi Çeviri Yöntemi) ile işlenen kontrol grubundaki öğrencilerin ünitedeki akademik başarılarından yüksek olduğu belirlenmiştir. Ancak grupların son tutum puanlarının kovaryans analiz sonuçlarına göre (ANCOVA) son tutum puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı saptanmıştır. The purpose of this study is to examine if there is an effect of brain based e-learning and traditional way of language instruction (Grammar Translation Method) on students? academic achievement and attitude towards English course by applying different classes. The research is designed as a pre and post test experimental study.The research was applied in four weeks in second semester of 2008-2009 education year. The working group consists of 7th class students (N=102) of Bursa-İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası Primary School. The classes of experimental and control groups were chosen neutrally.Firstly ?Attitude scale towards English course? was applied to all students in both experimental and control groups and the attitudes towards course was defined in research. After that, it was tried to confirm the students? pre knowledge level in both groups by applying academic achievement test about the unit ?Technology: Friend or Foe? ? Pros?. Then the data collected from the test was analyzed with arithmetic mean and standard deviation and a significant difference was found between the groups. In order to define whether the result is significant, the results of one way ANOVA was checked and it is determined that there is a significant difference between groups in favor of control group. The academic achievement test and the attitude scale was designed by the researcher and applied to the students only after it was evaluated and exploited by experts in their field.In the experimental group (N=67), the subjects of the unit were studied with brain based e-learning and in the control group (N=35), the lesson was studied with the traditional language teaching method (Grammar Translation Method). At the end of the study, the academic achievement test given at the beginning of the study was given to both groups as a post test, and all the marks obtained from the tests were checked with covariance analysis. At the end of the study, the attitude scale was applied to all the students again and the data gathered was gone by the analysis of covariance (ANCOVA) results.Considering findings obtained at the end of the study, it is determined that the experimental group students? academic achievement in the unit with brain based e-learning is higher than the control group students? academic achievement in the unit with traditional language teaching method (Grammar Translation Method) studied in English course. On the other hand, according to the post attitude results of analysis of covariance (ANCOVA), it is determined that there isn?t a significant difference between the means of post attitudes.
Collections