A comparison of the effects of explicit and implicit vocabulary teaching on students` vocabulary learning and retention levels through reading texts
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı okuma parçalarını kullanarak bilinçli kelime öğretimi ile dolaylı kelime öğretminin öğrencilerin kelime öğrenmeleri ve bu kelimelerin kalıcılığı üzerine etkisini karşılaştırmaktır. Veri toplamak için ön ve son test ve kontrollü yazı yazma aktivitesi kullanılmıştır. Bu çalışma 2008-2009 akademik yılının birinci yarı döneminde Muğla Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda yürütülmüştür. Bir deney ve bir de konrtol grubu oluşturulmuştur. Her bir grup 20 katılımcıdan oluşmuştur ve çalışmanın kelime öğretimi kısmı 4 hafta, tamamı 12 hafta sürmüştür. Uygulamaya başlamadan önce her iki gruba pre-test uygulanmıştır. Daha sonra dört hafta boyunca deney grubuna hedef kelimeler bilinçli bir şekilde öğretilmiştir. Kontrol grubu ise hedef kelimelerin seçildiği okuma parçalarında kelimeleri bir kere maruz kalmıştır. Deney grubundaki bilinçli kelime öğretimi sona erdikten sonra her iki gruba son test uygulanmıştır. Son test uygulandıktan sekiz hafta sonrasında da kelime kalıcılığını ölçmek amacıyla kontrollü yazı yazma aktivitesi uygulanmıştır. Çalışma, uzun süre ve kelimelerin tekrarlanarak yapıldığı bilinçli bir çalışmanın deney grubundaki öğrencilerin kelimeleri öğrenmesinde ve hatırlamasında daha iyi olduklarını göstermişir. Dolayısıyla, bu çalışma bilinçli kelime öğretminin daha iyi öğrenmeye ve kalıcılığa olanak sağlayacağını öngörmektedir. The purpose of this study is to compare the effects of explicit and implicit vocabulary teaching on students? learning and retention levels through reading texts. The data were collected through pre-and post-test and guided writing tasks. The study was carried out at the school of foreign languages, Muğla University in the academic year 2008-2009. An experimental and a control group were formed. Each group consisted of 20 participants, and the whole study lasted twelve weeks. Before the treatment, both groups were given a pre-test. Afterwards, the experimental group was taught the target vocabulary explicitly for four weeks. The control group encountered the target vocabulary once in the reading texts of the main course book. After the experimental group received a four-week explicit vocabulary teaching, both groups were given a post-test. In order to test whether the students retained the target words, guided writing tasks were given to both groups eight weeks after post-test. It was concluded that the experimental group outperformed the control group in all of the two instruments. The study showed that a long treatment and repeated exposure of explicit vocabulary teaching led the treatment group to learn and retain the target vocabulary better than the control group, implying that explicit vocabulary teaching could lead to a better vocabulary learning and retention.
Collections