Using authentic newspaper texts in teaching intermediate vocabulary
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen orta seviyedeki Türk öğrencilere, özgün gazete metinlerinin kelime öğretimindeki etkisini araştırmak için yapılmıştır. Ayrıca bu çalışma, yabancı dil öğrenen öğrencilerin bu metinlere karşı olan tutumlarına daha yakından bakma ve bu metinlerin kelime öğretiminde kullanılmasından sonra öğrencilerin yeterlilik ve tutumlarındaki değişiklikleri inceleme çabası içindedir. Bu yarı deneysel çalışma, Uşak Orhan Dengiz Anadolu Lisesi'nde yapılmıştır ve iki farklı grubu içermektedir.Biri deney ve biri control grubu olmak üzere bu iki grup, orta düzeyde İngilizce seviyesine sahip olmaları gerektiğinden, 10.sınıf öğrencileri arasından 54 öğrencinin seçilmesiyle oluşturulmuştur. Kontrol grubu öğrencilerine eşleştirme, tanımlama, boşluk doldurma gibi halihazırda uygulanan kelime öğretim teknikleri uygulanmış; deney grubu, kelimeleri özgün gazete metinlerinin kullanımı yoluyla öğrenmiştir. Bu çalışmada üç farklı ölçme aracı kullanılmıştır: öğrencilerin yabancı dil çalışma alışkanlıkları üzerine yapılan bir anket, ön ve son kelime testleri, yeni uygulanan kelime öğretim yöntemini değerlendirme anketi. Gruplar arasında fark olup olmadığını görmek amacıyla, kelime testlerinin analizinde T-testi kullanılmıştır.Bilgilerin analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçlar, özgün gazete metinlerinin kullanımı yoluyla kelime öğretimi alan deney grubu öğrencilerinin uygulama öncesi ve sonrası uygulanan kelime testlerindeki performansları, geleneksel yöntemlerle kelime öğretimi uygulanan kontrol grubu öğrencilerinin performanslarıyla karşılaştırıldığı zaman, anlamlı bir farklılık olduğunu ortaya koymuştur. This study was designed to investigate the effectiveness of using authentic newspaper texts in teaching vocabulary to Turkish intermediate level EFL students. Furthermore, the present study was an attempt to have a closer look at foreign language learners? attitudes towards authentic newspaper texts and to examine their changes in attitude and proficiency after vocabulary instruction using such texts in the foreign language classroom. This quasi-experimental study took place in Uşak Orhan Dengiz Anatolian High School and it comprised two different groups: one experimental and one control group. It was used a sample of 54 students from this high school. This sample was composed of 10th Grade students in this school as their English language level needed to be intermediate.The experimental group learnt the words through authentic newspaper texts whereas the control group was exposed to traditional vocabulary teaching techniques such as matching, giving definitions, fill in the blanks.Three different instruments were employed in this study: a questionnaire on students? language study habits, vocabulary pretest and posttest, an evaluation questionnaire. Vocabulary pretest and posttest were analyzed by using the Paired Samples T-test for finding out whether there were any differences between groups. Data analysis results revealed a significant difference between vocabulary pretest and vocabulary posttest scores of the experimental group students receiving vocabulary instruction through authentic newspaper texts when we compared to vocabulary pretest and vocabulary posttest scores of the control group students receiving vocabulary instruction through traditional ways.
Collections