Korku kültürünün yönetim, çalışanlar ve işletme üzerindeki etkilerinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda değişmeyen tek şey değişimin kendisidir. Yaşanan değişimlerden en önemlisi, küreselleşme olgusudur; artık hiçbir yer ulaşılmaz değildir. Sınırların ortadan kalktığı bu kadar büyük bir arenada, işletmelerin başarılı olabilmesi için göz önüne alması gereken birçok unsur vardır. Ancak bunlar arasından öne çıkan temel unsur ?insan?dır. İnsanlar, işletmelerin dinamik temel yapı taşlarıdır. Dolayısıyla işletme içinde insanlara, işgörenler olarak temel bakış açısı ve onların nasıl yönetildikleri önem arz etmektedir.İşgörenler örgütlerde farklı yönetim tarzlarıyla karşılaşmakta, yöneticiler farklı güç kaynaklarını kullanmaktadırlar. Oluşan bu ve daha birçok farklılık doğrultusunda her örgütte farklı bir örgüt kültürü ortaya çıkmaktadır. Ortaya çıkan örgüt kültürü, işletmeyi her anlamda etkilemekle birlikte, işgörenlerin davranış şeklini belirleme özelliği taşımaktadır. İşgörenlerin içinde bulundukları kültür, onların iş ilişkisi ve beklentiler açısından daha iyi veya kötü olmalarına neden olabilmektedir. Bu bağlamda örgütlerde korku kültürü bulunması, işgörenler üzerinde baskı yaratacak ve davranışlarını sınırlandıracaktır. Böyle bir kültürün nerelerden kaynaklandığının ve olası sonuçlarının bilinmesi, işletmelerin başarılı yönetilmelerine katkı sağlayacaktır.Bu çerçevede ele alınan çalışmada, konu önce teorik olarak açıklanmış, kuramsal kısım tamamlandıktan sonra, alan araştırması için KOBİ (Küçük ve Orta Boyuttaki İşletmeler)'lerden seçilen örneklem üzerine anket yöntemi uygulanmıştır. Çalışmanın teorik kısmında, kültür ve korku kavramı tanımlanmış, örgüt kültürü ve örgütlerde korku kültürü incelenmiş, korku kültürünün yöneten ve yönetilen üzerindeki etkileri ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Uygulama kısmında ise, KOBİ'ler üzerine yapılan araştırma sonuçlarına ve değerlendirmelere yer verilmiştir. The only thing that hasn?t changed over the years is the change itself. The most important change that is experienced is the concept of globalization; nowhere is inaccessible any longer. In a great arena where there are no boundaries, the business enterprises should take into consideration a lot of things. However, among these things, there is one fundamental thing which is ?human being?. People are the dynamic foundation stones of the enterprises so people working in these enterprises give importance to basic viewpoints as employees and how they are managed.The employees meet different management styles and the managers use different force sources. According to this occurring and many differences, a different organization culture comes into being in each organization. The emerging organization culture not only affects the organization in every way but also it carries the characteristics of determining the behavioral patterns of employees. The culture where the employees are present them causes them to be better or worse in terms of their expectations and professional relationship. Therefore, the fear culture present in the organizations will cause pressure on the employees and limit their behaviors. Knowing where such culture comes from and its possible outcomes will contribute to successful management of enterprises.In this study, firstly the subject was considered theoretically. After the theoretical part was completed, a questionnaire was conducted on the chosen samples from small and medium sized enterprises (SMEs) for field work. In the theory part of the study, culture and fear concept was defined, organization culture and fear culture in the organizations were investigated and the impacts of fear culture on the employers and the employees were told. The application part included the results and evaluations of the research conducted on SMEs.
Collections