Doğu-batı ilişkileri bağlamında oryantalizm
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Oryantalizm hakkındaki tartışmalar kolonizasyonun serbestleşme süreciyle başlar. Edward W. Said, tartışma yaratan kitabı ?Şarkiyatçılık: Batı'nın Şark Anlayışları?nda kültürel emperyalizmi eleştirir. Said'in ifadesiyle, oryantalizmin özü Batı'nın üstünlüğü ile Doğu'nun geri kalmışlığı arasındaki yok edilemez ilişkiye dayanır. Diğer bir ifadeyle Said oryantalizmi, Batı'nın, aşağı olan Doğu'ya hegemonik bakışı olarak tanımlamaktadır. O'nun için Doğu ile Batı arasındaki ilişkiler tarih boyunca dondurulmuştur. Bazı yazarlara göre ise, oryantalizm, değişmeyen kavramları ve tarih boyunca inşa edilen aynı yapıyı içermez ve oryantalizmin tüm tarihi hegemonik olarak değerlendirilemez. Bu bağlamda, Said'in Doğu ve Batı'nın ikili karşıtlık oluşturduğu açıklaması doğru olmakla birlikte yetersiz görünmektedir. Bu nedenle, oryantalizmin farklı bakış açılarından değerlendirilmesi önem taşımaktadır. The debate regarding orientalism launched by its critics in the period of decolonisation. Edward W. Said criticises cultural imperialism in his controversial book, ?Orientalism: Western Conceptions of the Orient?. In his words, the essence of orientalism based on the ineradicable distinction between western superiority and oriental inferiority. İn other words, Said defined orientalism as the hegemonic view in the ?west? of the inferiority of the ?east?. For Said, relations between east and west have been frozen throughout history. According to some authors, orientalism consists not of unchanging concepts, identically constructed through time and orientalism?s own all history couldn?t assessed as hegemonic. In this context, Said?s explanation of the binary opposition of orient and occident should be seen as a true but inadequate. For this reason, orientalism assessments are importance from different points of view.
Collections