İngiltere`de ilköğretim okullarında acil durum yönetimi ilkeleri ve uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okullarda acil durum yönetimi planlamasının gereği ve önemine dikkat çekerek, İngiltere'de ilköğretim okullarında acil durum yönetiminin ilkeleri ve uygulamalarının teorik literatür temellerine dayanarak incelenmesidir. Araştırma tarama modelindedir.Araştırmanın konusuyla ilgili literatür çalışması; hükümet, yerel yönetim, diğer ilgili kurum-kuruluş, okulların resmi internet siteleri ve resmi belgeleri/dokümanları taranarak yapılmıştır. Buna ek olarak Kuzey ve Doğu Londra'da 7 ilköğretim okullunun acil durum planları incelenmiştir. Toplanan belge, makale, istatistik ve dokümanlar araştırmanın temel ve alt problemleri doğrultusunda değerlendirilip, İngiltere'de acil durum yönetiminin genel yapısı ve mevzuatı; okullardaki acil durum yönetiminin planlaması ve bu doğrultuda okul personeli ve öğrenciler için gerçekleştirilen eğitim çalışmaları betimlenmiştir.Araştırmanın sonucunda özetle şu bulgulara ulaşılmıştır: (1) İngiltere, acil durum yönetimi konusunda etkin ve uygulanabilir bir hazırlık ve müdahale sistemine sahip bir ülkedir. Ülkede acil durumlar ve doğal afetlere müdahale ile ilgili olarak görev ve sorumlulukları belirleyen bir Ulusal Acil Durum Planı bulunmaktadır. (2) Ülkede; kamu, özel ve gönüllü kuruluşlar arasında ileri düzey bir eşgüdüm ile acil durum öncesi ve sonrası çalışmaların bir bütün olarak ele alınıp planlanması zorunluluğundan ortaya çıkan Entegre Acil Durum Yönetimi sistemi uygulanmaktadır. (3). Acil durum yönetimi için yasal ve örgütsel düzenlemeler oldukça karışık bir yapıya sahiptir. Sağlık, güvenlik, felaketlerin önlenmesi ve çevresel koruma için sorumluluklar, tüm örgütler, kamu ve özel sektör de dâhil olmak üzere; toplum, yaşam ve işle ilgili tüm konuları içerecek kadar geniş kapsamlıdır ve örgütsel hiyerarşi içerisinde tüm kesimlerle ilişkilidir. (4) Okullar için doğrudan acil durumları düzenleyen bir yasal düzenleme yoktur. 2004 Sivil Riskler Yasası kapsamında yerel yönetimler okullarla ilgili acil durum düzenlemeleri ve planları yapmaktadırlar. (5) Bütün okullar Ulusal acil durum ve yerel yönetimlerin hazırlamış olduğu acil durum planları çerçevesinde kendi yapı ve ihtiyaçlarına göre acil durum planları hazırlamaktadırlar. (6) Okullardaki kilit personel için eğitim çalışmaları Sağlık ve Güvenlik Müdürlüğü'nün (HSE) yetkilendirdiği birimler, Yerel Yönetimler (LA), Acil Durum Planlama Koleji (EPC), özel kurslar ve üniversiteler tarafından yapılmaktadır. Öğrenci ve diğer personel için ise eğitimler; okulda sertifika sahibi kişiler, polis, ambulans ve itfaiye servislerinin eşgüdümünde yapılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Acil durum, okul acil durum planlaması, acil durum yönetimi, okul acil durum yönetimi ekibi, acil durum yöneticisi The aim of this research is to investigate the emergency management principles and applications in primary schools in England with regard to the theoretical literature basis by attracting attention to the necessity and importance of emergency management in schools. The research is a survey study.The literature review study for the research was done by scanning the documents of government, local governments, other related agencies, the official web-sites of the schools and official documents. Additionally, the emergency management plans of 7 primary schools in North and West London are investigated. The collected documents, articles, and statistic reports are examined according to the main and supportive problems of the research and the general structure of emergency management and regulation in England, and planning emergency management in schools and educational studies conducted for school staff and students are described.At the end of the study these findings have been reached: (1) England is a country which has an active and feasible preparation and intervention. There is National Contingency Plan which defines the duties and responsibilities with regard to intervention to emergency situations and natural disasters in the country. (2) The integrated emergency management system which occurred as an obligation for dealing with a high level of coordination among public, private and voluntary organizations and the before and after emergency situation is applied in the country. (3) Legal and organizational arrangements for emergency management are quite mixed. It is so extensive that it comprises all the topics related with the society, life and work including health, safety, disaster prevention and environmental protection responsibilities, all organizations, and the public and private sector and it is dependent with all sections within the organizational hierarchy. (4) There is not a legal regulation dealing directly with the emergencies for schools. According to the Civil Contingencies Act 2004, local governments make emergency regulations and plans for schools. (5) All schools prepare their own emergency plans according to their structure and needs within the framework of national emergency and emergency plans prepared by the local authorities. (6) Training studies for the key personnel in schools is conducted by the units authorized by Health and Safety Executive (HSE), Local Authorities (LA), Emergency Planning College (EPC), special courses and universities. The training for students and other personnel is done with the coordination of certified people, police, ambulance and fire services.Key words: Emergency, school emergency planing, emergency management, school emergency management team, emergency manager
Collections