Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal Reşitoğlu, Halime
dc.contributor.authorAydoğmuş Ördem, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:34:48Z
dc.date.available2020-12-29T13:34:48Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429082
dc.description.abstractSosyoloji alanında Türkiye'de çocuk sosyolojisi en çok araştırılması gereken konular arasındadır. Çocuğun sosyal ortamı ve bu sosyal ortamlarda diyalog aracılığı ile nasıl bir ağ içinde olduğu önemli bir araştırma konusudur. Bu çalışmanın kuramsal temeli Foucalt'nun (2005) iktidar teorisine, Falzon'un (2001) sosyal diyalog kavramına ve Bies'in (2005) etkileşimsel adalet modeline dayanmaktadır. Buna göre, iktidar en küçük kurum olan aileden başlar ve makro iktidara kadar uzanır. Tüm bu süreç sosyal diyalog içerisinde meydana gelir ve etkileşimsel adalet bu sürecin önemli parçalarından biridir. Sosyal diyalog ise kurum içerisindeki öznelerde temelde bir mücadeleyi, açık olmayı ve dönüştürmeyi gerektirmektedir. Çalışmaya 14 yaşında 32 çocuk katılmıştır. Çalışma görüşme, günlük tutma ve senaryo tekniği aracılığı ile veri toplamıştır. Sonuçlar 14 yaşındaki katılımcıların çok sınırlı ortamlarda yaşadıklarını göstermiştir. Çocuklar temelde aile, okul, dershane ve arkadaş ortamında bulunmuşlardır. Katılımcılar aile ve okulda kendilerini büyük oranda baskı altında hissettiklerini, sosyal diyalog içerisinde belli bir direnme kazanamadıklarını fakat arkadaş ve dershane ortamlarında sosyal diyalog içersinde daha rahat olduklarını ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe field of childhood sociology can be regarded as an initial socialization process, the social setting of children and how children establish network through social dialogue remains a significant research issue. It is crucial to conduct investigation into the setting of children and what kind of network children establish through dialogues. The theoretical basis of this study is based on the theory of power by Foucault (2005), the concept of social dialogue by Falzon (2001) and model of interactional justice by Bies (2005). In accordance with the theory of power by Foucault, it is explained that power starts from the smallest unit of a society, that is, family and extends to the macro power. All these processes occur through social dialogue and interactional justice is an important component of this process. Social dialogue involves struggling, being frank and transformative. 32 participants aged 14 took part in the study. The data were collected through interview, diary and scenario techniques. The results showed that the participants were mostly confined to the settings of family and schools and they felt more oppression in families and schools but felt much better in private courses and friendship settings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleSosyolojik açıdan `çocukta sosyal diyalog, adalet duygusu ve iktidar`
dc.title.alternativeFrom a sociological perspective social dialog the seeling of justice and power in children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial dialogue
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmGovernment
dc.subject.ytmJustice
dc.identifier.yokid371534
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264283
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess