Hareket eğitiminin okulöncesi eğitim kurumlarındaki 5?6 yaş grubu çocuklarda fiziksel ve motor gelişime etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 5?6 yaş grubu çocukları uygulanan hareket eğitiminin çocukların fiziksel ve motor gelişmelerine etkileyip etkilemediğini incelemektir. Düzenli hareket eğitimi uygulayan grup ile olağan programlarını uygulayan grubun karsılaştırılarak, hareket eğitiminin fiziksel ve motor gelişime etkisini belirlemek amaçlanmıştır.Araştırmaya 2009-2010 Öğretim yılında Muğla ili Emir Beyazıt ilköğretim okulu ve 75.yıl okul öncesi programına devam eden 5-6 yaş grubu 60 öğrenci katılmıştır.Çalışmada veri toplama yöntemi olarak boy, vücut ağırlığı, BKİ, skinfold ölçümleri ve okulöncesi çocukların motor performanslarını ölçmek amacıyla motor performans test protokolü kullanılmıştır. Test protokolü; çabukluk, durarak uzun atlama, tek ayak üzerinde dengede durma, tenis topu fırlatma, sürat koşusu ve yakalama olmak üzere 6 unsurdan oluşmaktadır.Deney grubunda bulunan çocuklar 8 hafta süreyle, haftada 3 gün 45'er dakikalık toplam 24 ders hareket eğitimi programına katılmıştır.Elde edilen sonuçların aritmetik ortalamaları (X) ve standart sapmaları (SS) hesaplanıp, aritmetik ortalamalar arasındaki fark t-testi ile kontrol edilmiştir.DG kız deneklerin ön ve son test fiziksel ölçümleri sonunda vücut ağırlığı, BKİ, biceps, triceps ve subscapula değerlerinde istatistiksel olarak (p<0,05)düzeyinde anlamlı farklılıklar tespit edilirken, boy değerlerinde anlamlı farklılık tespit edilememiştir.DG erkek deneklerin ön ve son test fiziksel ölçümleri sonunda boy, vücut ağırlığı, BKİ, biceps, triceps ve subscapula değerlerinde istatistiksel olarak (p<0,05)düzeyinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Her grubun kendi motor performans başlangıç değerleri ile son değerlerinin karsılaştırılması sonucunda; hareket eğitimi uygulayan kız ve erkek grubun tüm değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05).Fiziksel ölçüm değerleri son testlerin karsılaştırılması sonucu DG kız ve KG kızlar arasında BKİ, biceps, triceps ve subscapula değerlerinde; DG erkek ve KG erkeklerin arasında vücut ağırlığı, BKİ, biceps, triceps ve subscapula değerlerinde istatistiksel olarak (p<0,05) düzeyinde deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur.Motor performans değerleri son testlerin karsılaştırılması sonucu DG kız ve erkek denekler ile KG kız ve erkek denekler arasında istatistiksel olarak (p<0,05) düzeyinde deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur.Sonuç olarak, plânlı ve uzun süreli uygulanan hareket eğitimi programı, 5?6 yaş çocukların bazı fiziksel özelliklerini (vücut ağırlığı, BKİ, biceps, triceps, subscapula) olumlu yönde etkilemiş ve motor performanslarını pozitif yönde arttırmıştır. The purpose of this research is to find out that eight weeks movement education aimed at children (aged 5-6) who are going to preschool influences them or not.60 students who are going to two preschool that are choosen randomly and attended in this research. The group that is performing movement education (Experimental group n:30) and the group that is not performing movement education (control group n:30).In this study, height, weight, BMI, skinfold measurement and motor performance test protocol for motor performance measurements is used for gathering data. The test protocol has six elements. These are quickness, standing broad jump, statik balance (staying in balance with one foot), throwing tennis ball, speed run (sprint) and catch.The movement education was performed for The Experiment Group in 8 weeks, 2 days in a week, 45 minutes in a day, total 24 lessons.The obtained results? means (X) and Standard deviations (SS) had been computed and, the difference between means had been controlled by t-test.Preliminary and final test measurement of EG female subjects as a result of, weight and BMI values, triceps, biceps, subscapula as a statistical ( p<0,05) level, significant differences were detected, has not been determined. Preliminary and final test measurement of EG male subjects as a result of, height, weight, BMI, triceps, biceps, abdomen, subscapula values as a statistical ( p<0,05) level, significant differences were detected.At the comparisation of two groups? motor performance starting values and final values; The statiscally meaningful difference had been found between all values of the group that had performed movement education (p<0,05)At the comparisation of the physical measurement final tests, a significant difference in values of BKİ, biceps, triceps ve subscapula had been found in favor of famale experiment group at the level p<0,05. At the comparisation of the physical measurement final tests, a significant difference in values of weight, BKİ, biceps, triceps ve subscapula had been found in favor of male experiment group at the level p<0,05.At the comparisation of the motor performance final tests, a significant difference in values of motor performance had been found in favor of famale and male experiment group at the level p<0,05.In conclusion, when practiced steady and long times of movement education program has been positively improving physical development characteristics (weight, BMI, biceps, triceps, subsacapula) and increases positively the motor performances of the children aged 5-6.
Collections