Students` and teachers` attitudes towards the newly developed curriculum of primary schools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Yenilenen İlköğretim İngilizce Programına karşı İngilizce Öğretmenlerinin ve ilköğretim 6, 7, ve 8. sınıf öğrencilerinin tutumlarını araştırmaktır. Çalışmanın evrenini, Muğla, Yatağan ve Kavaklıdere' de çalışmakta olan İlköğretim okulu İngilizce öğretmenleri ile Şehit Şenol Özbay İlköğretim Okulu 6,7 ve 8. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından öğrenci ve öğretmenlere yönelik iki ayrı anket formu geliştirilmiştir. Anketin birinci bölümünde, katılımcıların kişisel bilgileri, cinsiyetleri, kaçıncı sınıfta oldukları, eğitim durumları ve meslekteki deneyimleri sorulmuştur. İkinci bölümde ise araştırmaya yönelik sorular vardır. Anket formlarında öğrenciler için 20, öğretmenler için 32 madde vardır. Elde edilen bulgulara göre öğrenciler; İngilizce dersini daha çok sevdiklerini, konulara ilgi duyduklarını, etkinliklere aktif olarak katıldıklarını belirtmişlerdir. Değerlendirme aşamasında ise hazırladıkları performans ödevleri, projeler ve ürün dosyalarının İngilizce öğrenimindeki gelişimlerini ve başarılarını yansıtmada faydalı olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenler ise; öğrencilerin sınıf içi performanslarının ve derse karşı ilgilerinin arttığını, öğrenmenin merkezinde öğrencinin yer aldığını, dört dil becerisinin etkin kullanımının hedeflendiğini ancak kitaplardaki bazı konuların öğrenci seviyesine uygun olmadığını dile getirmişlerdir. Değerlendirme aşamasında ise yenilenen programda öğrencinin öğrenme sürecinin değerlendirilmesinin temel alındığını ancak performans ödevleri, projeler ve ürün dosyalarının değerlendirilmesinin zaman aldığını belirtmişlerdir. The purpose of this research is to identify the attitudes of English Language Teachers and 6th, 7th and 8th grade students towards the newly developed English Language Curriculum for Primary Schools. The English Language Teachers who work in Primary Schools in Kavaklıdere, Yatağan and Muğla, and the 6th, 7th and 8th grade students of Şehit Şenol Özbay Primary School constituted total field of this research. The descriptive method was used in order to collect and analyze the data. Two questionnaire forms were developed by the researcher. The questionnaires were prepared in two sections for students and teachers. In the first section of them, the items are about demographic information of participants such as gender, grade, educational status and previous experience of teachers. In the second section, the items aim to seek answers to the research questions. The questionnaires have 20 items for students and 32 items for teachers. According to results of the study, students indicated that they liked English course more, and they were interested in the topics of units and that they took an active part in activities. In the evaluation phase, they stated that performance tasks, projects and portfolios were effective ways of reflecting their success and development in learning English. Teachers also indicated that students? interest in learning English and in-class performance of the students increased, students were in the centre of the teaching learning process, while some of the topics were not appropriate for the students? level. In the evaluation phase, although the curriculum is based on the evaluation of students? learning process, the students are not aware of this fact. It also takes time to evaluate the performance tasks, projects and portfolios.
Collections